Serviciul de Telecomunicații Speciale a realizat un spot video și unul radio prin care operatorii 112 transmit un mesaj pentru a promova folosirea responsabilă a numărului de urgență.

Potrivit Serviciului de Telecomunicații Speciale, operatorii au răspuns la peste 10 milioane de apeluri în 365 de zile, însă aproape 50% dintre apeluri nu au fost urgențe.

În perioada 25 februarie - 18 martie, operatorii STS au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la COVID-19, însă în cele mai multe dintre cazuri, românii au sunat la 112 pentru a afla informații despre coronavirus, fără a se constata urgențe reale ale acestora.

Spotul campaniei de conștientizare privind importanța apelării responsabile a numărului de urgență 112 va fi difuzat pe o perioadă de șase luni, în regim de informații de interes public, mai transmite STS.

Un apel fals la 112 se pedepsește cu amenzi cuprinse între 2.000 și 4.000 de lei sau prin prestarea de la 200 la 400 de ore de muncă în folosul comunității, conform unui comunicat al Poliției Române.
 

În 2021 au fost 10,3 milioane de apeluri la 112, cu 102.000 mai multe faţă de anul precedent. Dintre acestea, aproape 60% au fost urgenţe reale


Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a anunţat că în 2021 au fost 10,3 milioane de apeluri la 112, cu 102.000 mai multe faţă de anul precedent, iar dintre acestea 60% au fost urgenţe reale, conform News.ro.

Dacă în anii 2004-2005, non-urgentele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, numărul acestora a scăzut anul trecut până la 40,73%. Astfel, datele ne demonstrează că, de la an la an, cetăţenii sună tot mai responsabil la 112 şi că, de cele mai multe ori, cer ajutorul agenţiilor de intervenţie atunci când au urgenţe reale. În anul 2021, operatorii STS 112 au preluat 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe faţă de anul precedent. Dintre acestea, 6.127.023 (aproape 60%) au fost urgenţe reale, pentru care a fost necesară intervenţia agenţiilor specializate: Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont. Diferenţa, de peste 4,2 milioane, o reprezintă apeluri efectuate din eroare, solicitări de informaţii, farse şi un procent redus de apeluri injurioase”, se arată în comunicat al STS.

Cele mai multe apeluri recepţionate în 2021 au fost transferate către Ambulanţă – 51,23%, Poliţie – 22,60%, ISU-SMURD – 19,03%, Jandarmerie – 4,44%.

Judeţele cu cel mai ridicat procent de apeluri urgente, raportat la numărul total au fost Cluj – 70,62%; Timiş – 69,94%; Bucureşti-Ilfov – 68,20%.

Judeţele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente, raportat la numărul total au fost Gorj – 62,41%; Mureş – 58,64%; Covasna – 56,42%.

Operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 18 octombrie 2021 – 57.797, iar dintre acestea 11.272 au reprezentat apeluri privind COVID-19.

La Serviciul de urgenţă 112 s-au primit, în 2021, 929.915 de apeluri pe problematica noului coronavirus. Cele mai multe apeluri COVID s-au preluat în luna octombrie – peste 247 de mii de solicitări la nivel naţional, având o medie de 8.000 de apeluri COVID/zi.

Consiliul Național al Audiovizualului a transmis televiziunilor și posturilor de radio o recomandare pentru preluarea spotului.