Campania de vaccinare va activa și în online. Ce mesaje vor apărea pe Tik Tok
Campania de imunizare va activa și în online, unde vor fi postate mesaje concepute special pentru adolescenți, în condițiile în care la finalul lunii mai se așteaptă ca specialiștii europeni să accepte vaccinarea copiilor de la 12 ani în sus.
Echipa de comunicare a Comitetului Național de Vaccinare se concentrează și pe Tik Tok, unde există deja un hashtag de succes, dedicat imunizării împotriva Covid, conceput de Tik Tok România și Unicef.
Alex Lupoi este medic, iar într-o postare pe Tik Tok povestește de ce a făcut injecția anti-Covid. Zeci de mii de astfel de filmulețe au fost încărcate de tineri obișnuiți sau de infuenceri în cadrul unei campanii Unicef și Tik Tok România. Campania are hastagul #decemavaccinez.
Șase milioane de utilizatori are comunitatea Tik Tok România. În prezent aceasta este platforma la modă printre adolescenți.
Laura Savu, Tik Tok România: ”33.000 de persoane au pus. Sunt peste 39 de milioane de vizualizări. Ni s-au alăturat creatori de content și influenceri.''
Peste 86.000 de tineri români, cu vârste cuprinse între 16 și 19 ani, au făcut până acum vaccinul Comirnaty produs de Pfizer. David și Flavia de la Colegiul Gheorghe Lazăr din Capitală sunt printre ei.
David Dimonu: ”Este de înțeles că avem o anumită reticență, niște temeri. Sunt niște oameni care au expertiză și stiu mai mult decât știm noi. Cum ne ducem la medic și credem că știe mai multe decât noi, așa ne ducem și la vaccinare.''
Tânără: ”M-am vaccinat pentru că nu mai vreau să fie pandemie și ca să mă pot întoarce la liceu și la celelalte activități pe care le am.''
Către tineri își îndreaptă acum atenția și coordonatorii campaniei de vaccinare, mai ales că din luna iunie ar putea fi vaccinați și adolescenții cu vârste cuprinse între 12 și 16 ani. Pe Facebook, Instagram și Tik Tok vor fi mesaje concepute special pentru ei.
Dorin Chircă, comunicare CNCAV: ”Unele mesaje nu funcționează atât de bine pe Insta cum merg pe Facebook. Dacă sunt educative merg pe YouTube. Vrem să implicăm mai mulți tineri pe Tik Tok, pentru că sunt creativi. Toți cei care vor să susțină campania de vaccinare își pot face clip și noi îl vom promova.''
Andrei Baciu, secretar de stat în Ministerul Sănătății: ”Vom folosi vectori și canale de comunicare pe care adolescenții îi considera un model: din domeniul cultural, sportiv, actori, artiști, câteva materiale video în spațiul online și TV, dar vom merge mai mult pe YouTube.''
De altfel, încă de la începutul campaniei, pagina de Facebook ''RoVaccinare'' a fost actualizată permanent atât cu mesaje educative, cât și cu povești din centrele de vaccinare.
Cristina Călinoiu: ”Ne ajută foarte mult echipele din centrele de vaccnare care ne scriu, ne spun că au găsit oameni care vor să vorbească, le fac fotografii.''
Printre poveștile care au adunat zeci de mii de aprecieri sunt cea cu doi soți de peste 80 de ani care în ziua de Dragobete au mers la braț în centrul de vaccinare, ori cea în care s-a imunizat un bulibașă, însă cea mai apreciată postare rămâne, până acum, cea care promova imunizarea la Castelul Bran. 983.000 de oameni au văzut această postare.
Sursa: Pro TV
Etichete: campanie de vaccinare, vaccinare adolescenți,
Dată publicare:
20-05-2021 20:18