Calea ferată care leagă Aeroportul Otopeni de Gara de Nord, aproape gata. DN1 ar putea fi închis 5 nopţi

×
Codul embed a fost copiat

Tronsonul de cale ferată care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord intră în linie dreaptă. Inițial, ar fi trebuit să fie gata pentru meciurile programate în România cu ocazia Campionatului European de fotbal, anulat de pandemie.

Acum oficialii susțin că lucrările se vor finaliza în septembrie. Pentru faza finală a construcției căii ferate mai trebuie închis Drumul Național 1 pentru cinci nopți consecutive.

Conform proiectului, linia de cale ferată va funcționa pe un singur fir, iar în apropierea aeroportului, în zona peronului, se va bifurca.

Tronsonul are aproape 3 km și ajunge până în parcarea de la sosiri a aeroportului.

Peronul e gata în proporție de 90%, urmează să se instaleze niște cadre metalice peste care vor fi montate copertine de policarbonat.

Citește și
Gara de Nord
Ce a pățit un bărbat care a vrut să bea o cafea în Gara de Nord, de 1 mai

Constructorul va lăsa o zonă de aerisire, pentru a nu se crea un efect de seră.

De pe peron, călătorii vor ajunge în aeroport prin două pasaje acoperite, construite prin parcarea actuală.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: ”Va fi gata în septembrie, august...”.

Pentru a fi gata, proiectul mai are nevoie de oprirea temporară a traficului pe DN1.

Partea următoare e cea mai complicată lucrare. Trebuie aduse grinzile ce urmează să fie montate peste DN1, iar asta înseamnă restricții de circulație. De pe 20 iulie, cinci nopți urmează să fie aduse grinzile.

Sistarea traficului pe DN1 îi va afecta pe cei care vor să ajungă la Ploiești, pe Valea Prahovei ori în localitățile situate după Otopeni, nu și pe cei care au drum la aeroport.

 

Drumul de la gară la aeroport va dura 20 de minute

 

Liviu Trenchea, șef de proiect: ”Pentru cei ce vor să ajungă la aeroport vor exista două sensuri dus și unul întors, cei ce vor să ajungă în Ploiești sau în alte părți trebuie să ocolească zona”.

Există mai multe rute alternative, fie pe Tunari-Dimieni Balotești, fie pe autostrada A3.

Trenul va mai avea o stație pe traseu până la aeroport, care e aproape gata, în zona patinoarului din nordul Capitalei, unde mai trebuie ridicată și o parcare de tip park & ride.

Construcția a început în septembrie 2019 și investiția se ridică la 80 de milioane de euro.

Când va fi gata, călătorii vor putea parcurge distanța dintre gară și aeroport în doar 20 de minute, promit autoritățile.

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Cum arată linia de cale ferată dintre aeroport şi Gara de Nord. Ministrul Transporturilor, despre stadiul lucrărilor
Cum arată linia de cale ferată dintre aeroport şi Gara de Nord. Ministrul Transporturilor, despre stadiul lucrărilor

Din luna august, Bucureştiul va avea o legătură feroviară directă, de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, promit autorităţile, care au mers să verifice lucrările.

Ce a pățit un bărbat care a vrut să bea o cafea în Gara de Nord, de 1 mai
Ce a pățit un bărbat care a vrut să bea o cafea în Gara de Nord, de 1 mai

Restricțiile impuse de autorități nu le interzic oamenilor să circule cu trenul. Călătorii trebuie să dovedească, totuși, că au un motiv bun să se deplaseze între localități.

Transporturile au anunțat când va fi gata linia ferată dintre Gara de Nord și Otopeni
Transporturile au anunțat când va fi gata linia ferată dintre Gara de Nord și Otopeni

Linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Otopeni va fi gata până în luna mai şi va fi funcţională până la Campionatul European de Fotbal, promite ministerul Transporturilor.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.