Cele 64 de focoase NU au fost furate de sub ochii jandarmilor. Gafa care a facut posibil jaful
Autoritatile din toata Romania sunt in alerta de grad zero. Cauta 64 de focoase de initiere pentru rachete care au disparut in conditii misterioase dintr-un tren pazit cu pustile de jandarmi.
UPDATE: 19.00 Componentele au plecat din fabrica de armanent de la Zarnesti si urmau sa ajunga la o unitate din Karlovo, Bulgaria. La ultima verificare a garniturii inainte de a trece granitei, in statia Giurgiu Nord, cineva a descoperit ca sigiliile unuia dintre vagoane au fost rupte, iar incarcatura se evaporase.
A fost oare o lovitura data la pont sau niste hoti de fier au nimerit unde nu trebuie? Este greu de spus, pentru ca de 24 de ore nu exista niciun suspect. Piesele furate nu sunt periculoase, dar ajunse in mainile unor specialisti in tehnica militara si atasate unor rachete se transforma in arme de distrugere in masa. Intreg judetul Giurgiu a fost impanzit de filtre de politie iar procurorii militari din Bucuresti au preluat de urgenta controlul.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Totusi cum a fost posibil ca un tren pazit, ce transporta echipament militar, sa fi fost jefuit? Si mai ales cand?
Conform contractului, Compania Romarm, producatorul tehnicii de lupta a predat orice responsabilitate firmei bulgare. Bulgarii aveau insa nevoie de cineva care sa tranporte si sa protejeze incarcatura. Au incheiat un contract cu CFR Marfa. Cum avea nevoie de paza, s-a recurs la ajutorul Jandarmeriei Romane. Jandarmii au facut planul de bataie, iar 10 luptatori si-au ocupat pozitiile in vagonul special destinat lor.
Cei 10 jandarmi, care ar fi trebuit sa pazeasca acest transport, au fost pusi toti in primul vagon de la locomotiva, practic le era imposibil sa vada pana la al 13-lea vagon, acolo unde s-a petrecut furtul.
Teoretic, trenul a fost pazit inca de la iesirea din fabrica, vineri, 15 iulie, la ora 16.24. Planul ce ar fi trebuit sa anticipeze toate potentialele pericole de pe traseu nu a functionat. E posibil ca hotii sa fi dat lovitura.
Exista insa si o alta varianta. Desi oficial respecta un orar strict, impart aceleasi probleme cu garniturileCFR, restrictiile de viteza le fac hotilor viata usoara.
Cand trenul a intrat in localitatea Stanesti si a incetinit, atunci hotii ar fi dat lovitura. s-au urcat din mers intr-un vagon, au rupt sigiliul, au deschis usa si au aruncat din mers lazile.
Deocamdata hotii nu au fost gasiti si desigur focoasele de initiere nu au fost recuperate. Cei aratati cu degetul de catre beneficiarii contractelor, adica Romarm, firma bulgareasca si CFR Marfa sunt jandarmii. Pana acum nimeni nu si-a recunoscut vina.
Trenul din care au disparut cele patru lazi cu focoase transporta marfuri diverse, nu doar produse cu intrebuintare militara, vagoanele, care au fost resigilate, fiind verificate inca o data duminica de reprezentanti ai Politiei Transporturi.
Mai multi reprezentanti ai Politiei Transporturi au facut un nou control, duminica, la pranz, la vagoanele trenului din care au disparut focoasele. Ei au refuzat sa faca declaratii limitandu-se doar la a spune ca singurii autorizati sa dea amanunte despre caz sunt procurorii militari care fac ancheta.
Potrivit unuia dintre jandarmii care asigura in prezent paza trenului a spus ca acesta transporta marfuri diverse, nu doar produse cu intrebuintare militara.
Acesta a adaugat ca vagoanele au fost resigilate.
Ministerul Apararii nu este implicat in aceasta tranzactie, o agentie din subordinea Ministerului Economiei fiind cea care coordoneaza vanzarile de armament.