Brăila: Ultimul element de pe podul de peste Dunăre a fost ridicat pe poziție. Când se va putea circula
Ultima piesă din podul care traversează Dunărea pe la Brăila, spre județul Tulcea, a fost montată marți.
Constructorii din asocierea de firme din Italia și Japonia promit că vor termina proiectul mai devreme și că în decembrie 2022 am putea circula deja pe unul dintre cele mai frumoase poduri din Europa.
Japonezii și-au adus o contribuție importantă la finalizarea lucrării. Au fost reponsabili cu cablurile principale, întinse între pilonii uriași.
Construcția podului a început în martie 2019, cu turnarea blocurilor de ancoraj. În august 2020, se ridicau turnurile de pe ambele maluri și, trei luni mai tarziu, ajungeau la aproape 200 de metri, devenind cele mai înalte construcții din România. Primele cabluri au fost întinse în mai 2021, iar în februarie 2022 era înălțat primul segment din ceea ce avea să devină calea de rulare a podului.
Ultimul fragment din pod este al 86-lea segment care, îmbinat ca într-un joc de lego, formează podul care traversează Dunărea de la Brăila la Tulcea.
Muncitorii japonezi au lucrat zi și noapte și au întins 81.000 de kilometri de fire din oțel, cu care ar fi putut să înconjoare de două ori Pământul pe la Ecuator. Tot ei au asigurat partea logistică pentru fixarea tăblierului.
Shinjiro Seki, director adjunct de proiect: "Astăzi este ziua în care fixăm ultimul segment. Deci astăzi le vedem pe toate așezate pe poziții și este o zi foarte emoționantă pentru noi."
Până la inaugurare, timp de o lună, aproximativ o sută de sudori de la o companie italiană vor lucra non-stop pentru a fixa segmentele podului.
Viorel Eșanu, reprezentant al antreprenorului: "Se va aplica hidroizolația, partea de suprastructură, urmând să asfaltăm toată lungima podului, până la ancoraj".
Accesul bicicliștilor și al pietonilor pe pod ar putea fi restricționat, spun reprezentanții Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: "Nu va fi deschis tot timpul. Este automatizat și în situația în care este ceață, viscol, vânt foarte puternic, podul se va închide automat, pentru a nu pune în pericol viața participanților la trafic".
Pentru ca podul să intre în circuitul rutier, până la sfârșitul anului ar trebui finalizate drumurile de acces.
Dragoș Burlan, director tehnic al companiei italiene: "Vom deschide 12 kilometri pentru toate autovehiculele, indiferent de tonaj. Sperăm ca și colegii de la CNAIR să ne dea toată posesia de șantier în timp util".
A fost inaugurat primul pod realizat pe drumurile naţionale din județul Buzău în ultimele trei decenii
Între timp, în județul Buzău a fost inaugurat primul pod construit de la zero pe un drum național în ultimii 30 de ani. Responsabilii au organizat un test de rezistență. Zece camioane cu greutatea de 25 de tone au circulat simultan pe podul situat pe drumul național 10 Buzău-Brașov la ieșirea din localitatea Cislău.
Lungimea totală a construcției este de 140 de metri. Pe acest drum circulă zilnic 18 000 de mașini.