Consiliul Local din Brăila a sistat cursele de agrement care se făceau cu ambarcațiunile "Lacu Sărat" și "Chira Chiralina", din cauza lipsei de personal specializat.

Doi timonieri și un căpitan și-au dat demisia și s-au angajat în mediul privat, unde salariile sunt chiar și de 3-4 ori mai mari.

De la începutul acestui an, Consiliul Local a organizat în fiecare lună concursuri pentru ocuparea posturilor vacante, dar nimeni nu s-a arătat interesat. De altfel, nici liceele de marină din Galați sau Brăila nu mai pregătesc tineri pentru aceste meserii, deși, în urma războiului din Ucraina, marinarii fluviali au devenit foarte căutați.

Mihai Rusinoiu – director Serviciu Transport Public de Călători Brăila: „Au plecat la privat, la mai bine, că nu pleacă nimeni la mai rău. Aș vrea să fac un apel la telespectatorii dvs, dacă au cunoștințe sau dacă sunt în posesia unor brevete de timonieri sau căpitani, îi așteptă să se înscrie la concurs, deja suntem la al șaptelea concurs pentru timonier și primul pentru căpitan.”

Plimbările pe Dunăre au atras peste 2.000 de persoane într-o lună, atât din Brăila, dar și din alte localități din țară. Oamenii urcau la bordul navelor ca să admire peisajele sau ca să vadă de aproape construcția noului pod peste Dunăre.

Reporter: Ați apucat să vă plimbați?

Pasager: „Da!”

Reporter: Cum a fost ca experiența?

Pasager: „Foarte frumos, cel puțin pentru mine, că sunt și marinar... Mai ales acum de când cu podul, era o atracție.”

Localnic: „Foarte prost din partea lor. Că trebuia să facă cursele astea pentru evenimente. Să se simtă lumea mulțumită.”

Reporter: V-ați plimbat cu vaporul pe Dunăre?

Localnică: „Păi de 50 și ceva de ani, cum să nu, dacă stau pe mal, aici. Am fost, am fost și la petreceri.”

Reporter: V-ar fi dor?

Localnică: „Dor cu adevărat, da.”

Conform legii salarizării, un timonier angajat la stat primește peste 3.500 de lei pe lună, iar un căpitan de navă poate câștiga în jur de 4.000 de lei. La privat, în schimb, postul de căpitan este remunerat chiar și cu 2.000 de euro.