Apartamente noi din Capitală, inundate după ploaia de duminică. Pe cine dă vina dezvoltatorul
Capitala se dezvoltă haotic şi asta se vede la fiecare ploaie mai serioasă. Multe dintre apartamentele situate la demisolul unui bloc nou au fost inundate, iar proprietarii şi-au văzut în câteva minute mobila scufundată în apă ce refula din toalete.
De vină ar fi, spun investitorii, compania de apă, care nu ar fi adaptat reţeaua de canalizare la ritmul construcţiilor. O echipă Apa Nova s-a deplasat la faţa locului pentru a evalua situaţia. După o ploaie serioasă, apa a intrat în 10 apartamente aflate la demisolul acestui bloc din Sectorul 3 al Capitalei.
Florin Tudose, locatar: „A ţâşnit apa din WC ca arteziană, trei ore. A treia inundaţie într-o lună.”
Florin Tudose: „Se vede până unde s-a dus apă, cum a ajuns în partea ailaltă la un metru jummate, plutea frigiderul."
Pompierii au scos apa din locuinţe însă pământul şi mizeria au rămas.
Proprietară: „Eu nu mai vreau să stau în condiţiile astea. Eu m-am mutat de un an. Acum două săptămâni mi-a inundat...”
Reporter: „La fiecare ploaie e aşa?”
Femeie: „Da, de un an nu mai pot.''
Pentru un apartament de 54 de metri pătraţi, oamenii au plătit 47.000 de euro şi au investit încă 7.000 în mobilă şi electrocasnice.
Proprietară: „Munca mea de o viaţă şi să ajung în situaţia asta la vârsta mea?! Mă dau cu capu de pereti.”
Majoritatea celor care locuiesc în apartamentele de la demisol şi-au părăsit locuinţele pentru care au plătit zeci de mii de euro. Stau acum la prieteni sau rude. Deşi apele s-au restras, au rămas bălți pe holurile blocului, dar şi un miros puternic. La fiecare ploaie, 10 apartamene sunt inundate în totalitate.
Dezvoltatorul cartierului rezidenţial spune că vina este a celor de la Apa Nova, care nu ar fi dimensionat corect canalizarea.
Daniel Armeanca, dezvoltator: „Să întrebaţi la Apa Nova de această problemă.”
Reporter: „Aţi luat legătura cu cei de la Apa Nova?”
Dezvoltator: „Nu, pentru că am fost în concediu.”
Reporter: „În concediu timp de un an?”
Dezvoltator: „Acum au apărut problemele. Nu am avut problemele de aici.”
Reporter: „Au apărut după ce aţi vândut apartamentele şi când s-au mutat oamenii?”
Dezvoltator: „După da, da, după. După au apărut problemele.”
Potrivit reprezentanţilor Apa Nova, „dezvoltatorul avea responsabilitatea construcției unui bazin de retenție pentru apele pluviale, bazin care nu a fost executat nici până în acest moment. În plus, racordul de canalizare la rețeaua publică și branșamentul de apă au fost executate fără respectarea normelor legale și avizelor furnizorului de apă și canalizare."
hiar şi-aşa, o echipă a companiei de apă a mers în blocul inundat pentru a evalua situaţia.
Între timp, oamenii se gândesc să ceară daune. Şi asta pentru că proprietarii apartamentelor beneficiază de o garanţie din partea executantului pentru cel puţin doi ani până la încheierea procesului verbal de recepţie finală.
Octavian Duta, arhitect: „Proprietarii au în această perioadă posibilitatea, dacă sunt vicii la lucrări sau materiale care nu sunt adaptate la condiţiile respective. Pot indentificate factorii şi pot emite pretenţii pe bază legală pentru remedierea acestor situaţii.''
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!