Bicicliștii, victime în traficul din București. Planul prin care Capitala ar putea ajunge la 400 de kilometri de piste

×
Codul embed a fost copiat

După mulți ani, Capitala are un plan concret pentru dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete. De la 56 de kilometri de piste Bucureștiul ar trebui să depășească 400 până în 2035, iar rețeaua trebuie să conecteze punctele cheie ale orașului.

Acum cele mai multe trasee sunt nesigure iar o simplă plimbare poate reprezenta un pericol, după cum reclamă bicicliștii, nemulțumiti de planurile administrației.

Capitala are în prezent 56 de kilometri de piste pentru biciclete însă cele mai multe nu sunt omologate, potrivit documentului care va sta la baza dezvoltării infrastructurii pentru bicicliști. Mai mult de jumătate dintre trasee nu asigură condiții minime de folosire și sunt periculoase.

Documentul a analizat și a evaluat fiecare pistă cu note de la 1 la 10 în funcție de criterii de siguranță, confort ori coeziune. O pistă de pe Splaiul Independenței a primit 7,8 deși de-a lungul timpului în zonă au fost mai multe obstacole.

Bicicliștii, victime în traficul bucureștean

Lipsa pistelor pentru biciclete se reflectă și în numărul de accidente. Doar anul trecut, în Capitală, au avut loc 35 de accidente grave, în care au fost implicați bicicliști. O persoană a murit, iar alte 34 au fost grav rănite. Cele mai multe au avut loc în zona centrală orașului și în zonele în care nu este există o infrastructură specială pentru circulația bicicletelor.

Citește și
biciclisti
„Poți parca oriunde.” Care este orașul exemplu din lume pentru infrastructura impresionantă de piste pentru bicicliști

Nevoia de infrastructură specială este mare. Și asta pentru că deși populația Capitalei a crescut în ultimii 10 ani doar cu 0,10%, zonele limitrofe s-au dezvoltat și cu 50%.

Marius este pasionat de biciclete și este cunoscut în mediul online pentru videoclipurile sale din trafic.

Marius Gorgan, biciclist: „Am văzut oameni care vorbesc în necunoștință de cauză, care n-au mers niciodată pe bicicletă. Pistele realizate corect înseamnă mai multe decât o bandă pe astalt, înseamnă siguranță biciclistului, legi mai aspre, scoaterea celor 3 legi stupide pe care le avem în România și anume sub 14 ani nu ai voie să pedealezi, trebuie să mergi neapărat în sir indian, și trebuie să mergi cât mai aproape de bordură”.

Investiții masive pentru pistele de biciclete

Orice locuitor ar trebui să fie la o distanță de cel mult 200 de metri față de un traseu de bicicleta până în 2025, presupune planul Velo. Mai mult, până în 2030 rețeaua trebuie extinsă până la 150 de kilometri. Noile piste, spun responsabilii, vor conecta zonele cu cele mai multe locuri de muncă, clădiri de locuințe și alte puncte cheie.

Cătălin Aflat, șeful Direcției de Investiții din Primăria Capitalei: „Estimările grosiere prevăzute în cadrul acestui document strategic sunt undeva la 2 milioane de euro per kilometru de pistă dar nu vizează în integralitate investițiile care sunt necesare”.

Până atunci, în lipsa unei infrastructuri sigure, doar 4% din populația Capitalei preferă bicicleta. În comparație cu Copenhaga, unde procentul sare de 40%, pe o rețea complexă de 380 de kilometri de piste. Ca să fie pus în aplicare, Planul Velo trebuie să treacă de votul Consiliului General.

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
„Ziua cârtiței” pentru bicicliștii din București. De ce s-au făcut atât de puține piste și ce șanse sunt pentru viitor
„Ziua cârtiței” pentru bicicliștii din București. De ce s-au făcut atât de puține piste și ce șanse sunt pentru viitor

O rețea de piste pe care bucureștenii să circule, în siguranță, cu bicicleta prin Capitală rămâne deocamdată doar un vis frumos.

 

„Poți parca oriunde.” Care este orașul exemplu din lume pentru infrastructura impresionantă de piste pentru bicicliști
„Poți parca oriunde.” Care este orașul exemplu din lume pentru infrastructura impresionantă de piste pentru bicicliști

În timp ce noi nu ne mai vedem de mașini, Amsterdam este capitala mondială a bicicletelor, și a fost declarată așa chiar de Forumul Economic Mondial.   

Bicicliștii și utilizatorii de trotinete se plâng că sunt prea puține piste în Capitală. „Lipsesc cu desăvârșire”
Bicicliștii și utilizatorii de trotinete se plâng că sunt prea puține piste în Capitală. „Lipsesc cu desăvârșire”

Prin proiectul „Roadpol - safety days” Rețeaua Europeană a Polițiilor Rutiere își propune ca ziua de 20 septembrie să devină, simbolic, ziua europeană fără persoane decedate în accidente rutiere.

Recomandări
Proiect de lege. Foști magistrați, militari și polițiști ar putea pierde locuințele de serviciu după pensionare
Proiect de lege. Foști magistrați, militari și polițiști ar putea pierde locuințele de serviciu după pensionare

Foști procurori, judecători, militari, polițiști și angajați din serviciile secrete, precum și urmașii lor, nu vor mai putea folosi locuințele de serviciu după ce sunt eliberați din funcție ori se pensionează.

Reacția lui Vladimir Putin după ce Uniunea Europeană a aprobat un împrumut de 90 miliarde de euro pentru Ucraina
Reacția lui Vladimir Putin după ce Uniunea Europeană a aprobat un împrumut de 90 miliarde de euro pentru Ucraina

Liderii Uniunii Europene au ajuns la o înțelegere pentru ca Ucraina să primească un împrumut de 90 de miliarde de euro, garantat din bugetul UE. Asta după ce nu s-au putut pune de acord asupra folosirii activelor rusești înghețate.

General NATO: Alianța va avea în România a doua platformă de aprovizionare militară a Ucrainei, după cea din Polonia
General NATO: Alianța va avea în România a doua platformă de aprovizionare militară a Ucrainei, după cea din Polonia

Livrările de arme către Ucraina nu au scăzut după oprirea donațiilor directe ale SUA, a declarat generalul Maik Keller. Misiunea NATO estimează că, din ianuarie, va folosi și un centru în România, alături de cel din Rzeszow, Polonia.