60 de milioane de EURO pentru 8 km de autostrada pe care nu poti circula. Soseaua va fi chiar si data in folosinta
Epopeea drumurilor din Romania este una fara sfarsit. Pana la finele lui 2016 va fi data in folosinta o bucata de autostrada care nu va putea fi insa folosita.
Tronsonul de 8 kilometri face parte din Autostrada Transilvania, se afla intre Gilau si Nadaselu si nu duce nicaieri. Nu poate fi conectat de restul autostrazii pentru ca lipseste un viaduct peste raul Somes. Constructia acestuia s-a blocat in licitatii fara sfarsit.
Cei 8 kilometri de sosea dintre Gilau si Nadaselu vor fi gata pana la sfarsitul anului, insa ciotul de autostrada nu va putea fi folosit pentru ca nu se va lega de restul autostrazii. CNADNR s-a incurcat in propria birocratie si nu a reusit sa construiasca pana acum un viaduct peste Somes.
Pe scurt, in 2013 a fost organizata o licitatie, care a fost ingropata in contestatii. CNADNR a incercat sa mai faca una, dar nu a reusit sa o duca la bun sfarsit.
Ionut Ciurea, vicepresedinte Asociatia PRO Infrastructura: "Nimeni nu poate spune in acest moment cand se va semna efectiv contractul. Din momemntul in care se semneaza contractul executia ar trebui sa fie pe hartie 8 luni de zile, iarasi din experienta lucrarile nu vor dura 8 luni de zile, poate 10, un an. In actualele conditii sunt sanse sa nu putem circula nici in 2017 daca nu grabim."
Adevarul este ca vor mai trece cel putin doi ani pana cand viaductul va fi terminat si tronosonul va fi conectat cu restul autostrazii. Iat acest drum are o importanta uriasa pentru ca va juca rolul de centura pentru Cluj Napoca si va prelua traficul greu din oras.
Sofer: "Romania din cauza drumurilor e blocata. Numai ei stiu cum s-au terminat banii, pentru ca sigur au avut alocati bani si pentru asta."
Sofer: "Pierdem prea mult timp pe traseu, nu ne putem face treaba, trebuie sa luam in calcul intarzieri care pot fi uneori imprevizibile."
Portiunea de autostrada a costat aproape 60 de milioane de euro. Banii alocati din bugetul local raman astfel o investitie buna, dar fara folos. CNADNR sustine ca intentioneaza sa termine licitatiile si sa semneze contractul de constructie in aprilie 2017, iar viaductul ar fi gata la inceputul anului 2018.