Autostrada Sebeş - Turda s-a stricat înainte să se circule pe ea. CNAIR refuză recepţia

Santierul autostrazii Sebes - Turda
Agerpres

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat miercuri că a constatat probleme la lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda şi a decis suspendarea procesului de recepţie.

Procesul de recepţie în cazul Lotului 3 al autostrăzii Sebeş - Turda a fost suspendat din cauza existenţei unor neconformităţi constatate de către comisia de specialitate, iar autorităţile au stabilit împreună cu antreprenorul un termen de remediere a problemelor de 90 de zile, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), într-un comunicat de presă transmis, miercuri, AGERPRES.

Astfel, în urma inspecţiei efectuate în data de 9 ianuarie 2018, s-au constatat o serie de neconformităţi, printre cele mai importante fiind identificarea a numeroase zone cu deficienţe de planeitate şi rugozitate şi pentru care raportul prezintă un calificativ "Inadmisibil", nerespectarea Normativului 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafaţă de 20.000 mp în vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere şi nerespectarea prevederilor Proiectului Tehnic privind calea pe pod. De asemenea, pe anumite sectoare, asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformităţi.

Totodată, s-a constatat existenţa unor panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parţial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante, în timp ce la structura de la km 45+600 există defecte la suprafaţa betoanelor. În plus, sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mişcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, aşa cum a fost solicitat de către beneficiar.

În plus, nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea în Spaţiile de Servicii. "Aceasta trebuie completată cu două semne adiţionale pentru autoturisme pentru fiecare Spaţiu de Servicii, precum şi marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnalizării orizontale din cadrul Spaţiilor de Servicii cu săgeţi de orientare a participanţilor la trafic: este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecţia dintre bretele, aşa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranţă", precizează CNAIR.

Citește și
ursi autostrada
Urși pozați în premieră pe o autostradă în România. Reacția CNAIR
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Potrivit sursei citate, tot în cazul Lotului 3 al autostrăzii Sebeş - Turda nu au fost respectate avizele CTE Siguranţa Circulaţiei privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED şi se impune verificarea de către Proiectant şi Inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenţie si prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea. Totodată, trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea şi Aiud, conform reglementărilor în vigoare.

În urma constatărilor făcute, comisia de recepţie a decis suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcţie de condiţiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea Antreprenorului.

CNAIR precizează că a transmis Antreprenorului raportul cu neconformităţile pentru remedierea acestora în vederea recepţionării la terminarea lucrărilor şi a punerii în circulaţie a acestui sector de autostradă.

Pe Lotul 3 ar urma să fie inauguraţi iniţial 8,5 kilometri, iar după ce va fi dat în folosinţă şi Lotul 4 vor fi aproximativ 27 de kilometri pe care se va putea circula continuu.

Autostrada Sebeş - Turda ar fi trebuit să fie finalizată în 2016, potrivit planurilor iniţiale. Aceasta presupune construcţia a 70 de kilometri de autostradă.

Constructorii Lotului 3 al autostrăzii Sebeş - Turda sunt Asocierea Aktor SA - SC Euroconstruct Trading SRL, iar costul este de 549,332 milioane lei, fără TVA.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Autostrada Transilvania, nouă problemă. ”Prezenţa acelui animăluţ drăguţ nu va genera nicio întârziere”
Autostrada Transilvania, nouă problemă. ”Prezenţa acelui animăluţ drăguţ nu va genera nicio întârziere”

După urşi şi lilieci, a venit rândul popândăilor să fie o justificare pentru întârzierea construcţiei de autostrăzi.

Urși pozați în premieră pe o autostradă în România. Reacția CNAIR
Urși pozați în premieră pe o autostradă în România. Reacția CNAIR

Situaţie incredibilă petrecută pe autostrada Orăştie - Sibiu. Un şofer a fotografiat o ursoaica şi doi ursuleţi alergând pe şoseaua de viteză.

Bâlbe și neînțelegeri la semnarea unui contract pentru 6 km de autostradă
Bâlbe și neînțelegeri la semnarea unui contract pentru 6 km de autostradă

Autostrada cu cele mai multe amânări şi rezilieri din România intră într-o nouă fază. La Ministerul Transporturilor a fost semnat luni un contract pentru 6 kilometri de autostradă între Comarnic şi Braşov.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.