"Autostrada scufundata" s-a redeschis luni. Acum 2 ani a fost inaugurata cu fast, iar acum un an a devenit necirculabila

×
Codul embed a fost copiat

S-a incheiat telenovela autostrazii Orastie - Sibiu. Tronsonul de 20 de kilometri, demolat la scurt timp dupa ce a fost deschis, pentru ca se crapase, poate fi folosit din nou.

Compania Nationala de Drumuri sustine ca a reusit sa repare greselile grave de constructie si culmea, a facut lucrarile in regie proprie. "Ni s-a deschis apetitul, iar Compania Nationala ar putea construi o intreaga autostrada", se lauda acum, seful institutiei.

La ora 14.00 a fost redeschisa circulatiei autostrada Orastie-Sibiu, de data aceasta fara panglica si discursuri. Explicabil, pentru ca tronsonul de 20 de kilometri dintre Cunta si Saliste, care a costat 180 de milioane de euro, era o rusine pentru drumari.

S-a inchis la numai 10 luni de la darea in exploatare, dupa ce pe 230 de metri au aparut crapaturi uriase in asfalt. Conducerea CNADNR a descoperit ca s-a construit pe panza freatica, iar tronsonul a fost botezat autostrada plutitoare. Scandalul l-a costat scaunul pe seful de atunci al companiei. CNADNR nu s-a inteles cu constructorul si a decis sa intervina cu proprii muncitori.

Dupa ce au demolat "autostrada plutitoare" si au sapat 18 metri in adancime, cei aproape 70 de muncitori, angajati ai companiei au pus la loc aproape 100 de mii de metri cubi de umplutura. CNADNR urmeaza sa faca si expertiza intregii autostrazi ca sa-si dea seama daca fisurile ar putea sa apara si in alta zone.

Citește și
masterplan
Noul Masterplan de Transport, aprobat de Guvern dupa 2 ani de dispute. Harta autostrazilor date in folosinta pana in 2022
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Reprezentantii CNADNR sustin ca nu s-au cheltuit bani din buget pentru lucrari. Au la dispozitie 2 scrisori de garantie de aproape 21 de milioane de euro ale constructorului care ar fi mai mult decat suficient.

Pentru ca a reusit sa termine la timp lucrarea, CNADNR vine cu o promisiune indrazneata.

Catalin Homor, directorul CNADNR: "Am deschis un apetit tuturor drumarilor din companie si sa aratam ca suntem drumari si ca stim sa facem. Va deveni un fenomen de masa sa executam in regie proprie. In 2018-2019 vom fi capabili sa preluam un sector de autostrada."

Este un pariu ambitios, cred specialistii.

Prof. dr.ing. Gheorghe Lucaci: "Ne-ar trebui un program foarte serios, care sa insemne dotarea cu echipamente de toate genurile si mai ales in asigurarea personalului necesar. Este extrem de greu sa gasim ingineri cu mare probitate profesionala."

Ca sa vada cum se descurca, seful CNADNR promite sa execute pana in 2019, cu proprii angajati, centurile oraselor Iasi, Zalau, Barlad, Timisoara si dupa aceea sa treaca la autostrazi.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Statul si-a adus aminte de bucata de sosea care a stat abandonata 4 ani. Cand vom circula pe prima autostrada urbana din tara
Statul si-a adus aminte de bucata de sosea care a stat abandonata 4 ani. Cand vom circula pe prima autostrada urbana din tara

Situatie incredibila la intrarea in Bucuresti, unde de patru ani avem o bucatica de drum inutilizabila. Abia acum, spre final de an, au inceput lucrarile la cei trei kilometri care vor conecta autostrada A3 de Capitala.

Noul Masterplan de Transport, aprobat de Guvern dupa 2 ani de dispute. Harta autostrazilor date in folosinta pana in 2022
Noul Masterplan de Transport, aprobat de Guvern dupa 2 ani de dispute. Harta autostrazilor date in folosinta pana in 2022

In 2018, cand vom aniversa centenarul Marii Uniri, Romania va avea o singura autostrada noua, care ne va lega prin Targu-Mures si Cluj de Ungaria.

Au inceput lucrarile la PRIMA autostrada din Moldova. Un proiect vechi de 15 ani s-a impiedicat intr-un sat de acum 6 milenii
Au inceput lucrarile la PRIMA autostrada din Moldova. Un proiect vechi de 15 ani s-a impiedicat intr-un sat de acum 6 milenii

O companie de constructii din Turcia a demarat lucrarile la prima portiune de autostrada construita vreodata in Moldova – regiunea din Romania, nu Republica.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.