Autostrada din România pentru care este nevoie de 22.000 de muncitori. Concluziile studiului de fezabilitate al CNIR

Autostrada din România pentru care este nevoie de 22.000 de muncitori. Concluziile studiului de fezabilitate al CNIR
Agerpres

Aproximativ 22.000 de persoane sunt necesare pentru construirea secţiunii de munte Sărăţeni-Pipirig pe traseul Autostrăzii ”Unirii” A8, potrivit estimării din studiul de fezabilitate publicate de Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR).

 

Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig, cu o lungime de 116 kilometri, care include 38 de tuneluri şi aproape 200 de poduri şi viaducte, reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiţii pentru infrastructura rutieră.

Confom CN, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8.

”22.000 de persoane sunt necesare pentru construirea secţiunii de munte Sărăţeni-Pipirig pe traseul Autostrăzii ”Unirii” A8, potrivit estimării din studiul de fezabilitate. Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig cu o lungime de 116 kilometri, care include 38 de tuneluri şi aproape 200 de poduri şi viaducte, reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiţii pentru infrastructura rutieră, şi, totodată, o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor şi a şomajului, precum şi atragerea de noi investiţii”, arată CNIR.

Firmele care angajează șomeri au șanse mai mari să primească contractul

Conform datelor din studiul de fezabilitate, pentru secţiunea 1 C Sărăţeni-Joseni (32,4 km) necesarul de forţă de muncă pe durata execuţiei a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane, pentru lotul următor, 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km) de 3.000 persoane, iar pentru cel mai lung lot al secţiunii de munte, 2 A Ditrău-Grinţieş (37,9 km) de 7.000 de persoane. Pentru al patrulea lot, 2 B Grinţieş-Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alte aproximativ 6.000 de persoane vor fi implicate în etapa de execuţie.

Citește și
Încep lucrările la autostrada Sibiu-Făgăraș. Salariile oferite de de constructorul turc pentru cei o mie de angajați
Încep lucrările la autostrada Sibiu-Făgăraș. Salariile oferite de constructorul turc pentru cei 1.000 de angajați

CNIR acordă punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane fără loc de muncă.

Achiziţiile publice responsabile din punct de vedere social reprezintă un instrument strategic pentru îndeplinirea politicilor sociale şi de ocupare a forţei de muncă, iar Compania Naţională de Investiţii Rutiere a inclus criterii pentru creşterea incluziunii sociale în punctajul acordat pentru atribuirea contractelor Autostrăzii Unirii.

„Industria de profil din România, precum şi cea din multe alte ţări europene se confruntă cu o provocare economică şi socială majoră, respectiv lipsa forţei de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6% pentru creşterea incluziunii sociale şi reducerea şomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Articol recomandat de sport.ro
VIDEO Emma Răducanu, în lacrimi după ce a fost agresată de un obsedat! Ce s-a întâmplat în Dubai
VIDEO Emma Răducanu, în lacrimi după ce a fost agresată de un obsedat! Ce s-a întâmplat în Dubai
Citește și...
Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi gata în trei ani. 5 miliarde de euro alocați pentru 88 de kilometri
Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi gata în trei ani. 5 miliarde de euro alocați pentru 88 de kilometri

Guvernul alocă 5 miliarde de euro pentru construcția autostrăzii Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, a anunțat miercuri premierul Marcel Ciolacu. Banii sunt destinați pentru 88 de kilometri de autostradă, care ar trebui construiți în trei ani.

Încep lucrările la autostrada Sibiu-Făgăraș. Salariile oferite de constructorul turc pentru cei 1.000 de angajați
Încep lucrările la autostrada Sibiu-Făgăraș. Salariile oferite de constructorul turc pentru cei 1.000 de angajați

A început șantierul pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu - Făgăraș. Constructorii turci estimează că vor avea nevoie de circa 1.000 de oameni pentru acest proiect.

Șoseaua de 158 de km asfaltată doar de roboți și drone. Niciun om nu a muncit pe șantier. VIDEO
Șoseaua de 158 de km asfaltată doar de roboți și drone. Niciun om nu a muncit pe șantier. VIDEO

În China a avut loc o nouă premieră în domeniul ingineriei. O bucată de 158 de kilometri de autostradă a fost reasfaltată în totalitate cu ajutorul roboților și al dronelor, fără să fie nevoie de niciun muncitor pe șantier.

Recomandări
MAE precizează că în interacţiunile cu oficiali ai SUA nu au existat „niciun fel de discuţii în raport cu un candidat”
MAE precizează că în interacţiunile cu oficiali ai SUA nu au existat „niciun fel de discuţii în raport cu un candidat”

Ministerul Afacerilor Externe transmite, miercuri, că în interacţiunile bilaterale cu oficiali ai Administraţiei SUA nu au existat niciun fel de discuţii sau intervenţii în raport cu un candidat sau procesul electoral din România.

Președintele CCR, despre anularea alegerilor prezidențiale, impactul rețelelor sociale și reluarea turului doi
Președintele CCR, despre anularea alegerilor prezidențiale, impactul rețelelor sociale și reluarea turului doi

Preşedintele Curţii Constituţionale (CCR) Marian Enache a acordat un interviu pentru juridice.ro cu privire la decizia de anulare a alegerilor prezidenţiale din 2024.

Surse: Horațiu Potra, vizat de Parchetul General. ”Bodyguardul” lui Călin Georgescu nu ar fi declarat 7,2 mil $ din Africa
Surse: Horațiu Potra, vizat de Parchetul General. ”Bodyguardul” lui Călin Georgescu nu ar fi declarat 7,2 mil $ din Africa

Parchetul General și Poliția Română au efectuat miercuri mai multe percheziții într-un dosar de evaziune fiscală și spălare de bani care îl privește, potrivit unor surse, pe Horațiu Potra, ”bodyguardul” lui Călin Georgescu.