60 de km de autostrada ce par imposibil de construit. Ce urmeaza dupa al treilea esec in zece ani pentru Comarnic - Brasov

×
Codul embed a fost copiat

Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi renunta la concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov. Cu alte cuvinte, constructia uneia dintre cele mai asteptate sosele de viteza din tara sufera un nou esec, al treilea in ultimii 10 ani.

Consortiul format din trei constructori nu a reusit sa atraga imprumuturi din partea Bancii Europene de Investitii si Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare, iar finantarea de la bancile private ar fi fost prea scumpa.

"Sper ca in aprilie sa ne urcam pe excavator, pe buldozer, pe ce o fi, sa ii dam drumul odata", spunea la mijlocul lui ianuarie 2014 premierul Victor Ponta.

Premierul nu a mai avut ocazia sa urce pe excavator. A trecut mai bine de un an de la aceasta declaratie optimista si s-au schimbat 2 sefi la ministerul Transporturilor, Rus si Sova, dar coada de masini intre statiunile montane este aceeasi.

Astazi, surse din cadrul Companiei Nationale Drumuri au anuntat ca Romania renunta la concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov. Consortiul format din Aktor, Strabag si Vinci nu au reusit sa atraga finantare cu dobanzi mici de la Banca Europeana pentru Investitii si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.

Citește și
Autostrada -Agerpres
Un nou tronson de autostrada va fi gata luna aceasta. Cand ar putea fi deschis traficului

Singurii finantatori, patru banci private, ar fi avut dobanzi prea mari, greu de suportat de statul roman. Pe scurt, cheltuielile de constructie ar fi fost mult mult prea mari - spun surse oficiale din cadrul CNADNR.

Autostrada de aproape 60 de kilometri pentru care s-ar fi platit 1,8 miliarde de euro ar fi costat 8 miliarde de euro in 30 de ani in care s-ar fi platit si dobanzi.

Cu alte cuvinte, ne intoarcem de unde am plecat. Avem un studiu de fezabilitate pentru autostrada, dar care trebuie completat cu un studiu geologic in munti si... noi promisiuni.

Nici nu au anulat bine vechea concesiune si reprezentantii CNADNR au lansat noi promisiuni. Planul este, spun ei, ca primii 7 km de la Rasnov pana la Predeal sa se construiasca cu bani de la buget. La fel s-ar intampla si in cazul primilor 5 km dinspre Comarnic spre Brasov.

Restul de 46 de kilometri, bucata de autostrada care traverseaza muntii, vor fi construiti printr-un alt proiect public privat. Adica alte licitatii, alt termen de finalizare - anul 2018. Taxa pe aceasta autostrada ar ajunge la aproape 5 euro pe suta de kilometri.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
De ce nu am reusit sa facem o autostrada de la vest la est in 25 de ani. Principalii vinovati pentru aceasta
De ce nu am reusit sa facem o autostrada de la vest la est in 25 de ani. Principalii vinovati pentru aceasta "performanta"

Cratere in asfalt, masini care scartaie din toate incheieturile, cozi nesfarsite si nervi intinsi la maxim. O reteta care face mersul la volan pe centura Bucurestiului, capitala europeana, un cosmar.

Un nou tronson de autostrada va fi gata luna aceasta. Cand ar putea fi deschis traficului
Un nou tronson de autostrada va fi gata luna aceasta. Cand ar putea fi deschis traficului

A fost pus covorul asfaltic pe toata lungimea tronsonului, iar in prezent se lucreaza la montarea parapetilor, a gardurilor de protectie si a panourilor de antifonare.

Autostrada Comarnic-Brasov ar salva ZECE vieti in fiecare an. Pe unde va trece si cat va fi taxa de intrare
Autostrada Comarnic-Brasov ar salva ZECE vieti in fiecare an. Pe unde va trece si cat va fi taxa de intrare

Guvernul Romaniei a facut public miercuri proiectul de concesiune al autostrazii Bucuresti-Brasov. Un document stufos, dar plin de detalii interesante

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.