Compania care a construit cel mai lung pod vine să facă autostrada București-Brașov

Ultima actualizare: 06-04-2019 09:36

Autostrada București-Brașov va fi făcută de unul dintre cei mai mari constructori la nivel mondial.

Guvernul va începe negocierile cu un important consorțiu, care a ridicat printre altele, în China, cel mai lung pod din lume. Sectorul de autostradă Ploiești-Brașov ne va costă 1,36 miliarde de euro.

Constructorul în cauză este pe locul 91 într-un top 500 al companiilor la nivel internațional.

Printre proiectele din portofoliu se numără și cel mai lung pod din lume care măsoară 165 de kilometri, se află în delta fluviului Yangtze.

Ce spune ministrul Transporturilor despre autostradă

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, crede că în 3 ani vom ajunge la munte pe autostradă.

„Sunt convins că acești investitori vor veni inclusiv cu utilaje și cu forță de muncă. Ne-am săturat de firme care vin cu două mape și un laptop, câștigă licitațiile și după aceea subcontractează la firmele din România și mai uită să le și plătească din când în când”, spune ministrul Transporturilor. 

Cum este gândit proiectul

Partea turcă a consorțiului a construit metroul din Istanbul, însă și autostrada până la Brașov va fi o lucrare complexă.

Doar între Câmpina și Brașov, autostrada va avea 33 de poduri, 39 de pasaje, 14 viaducte și 18 tuneluri, cu o lungime totală de peste 2 kilometri și jumătate.

Consorțiul chinezo-turc va acoperi 3 sferturi din valoarea investiției, iar statul român un sfert. Banii vor fi recuperați prin taxe de autostradă, astfel că autoturismele vor avea de plata 6,3 euro plus TVA, potrivit Comisiei naționale de prognoză.

Despre podul Brăila-Măcin

O altă lucrare amplă este podul Brăila-Măcin care va fi al treilea cel mai mare din Europa, va costă o jumătate de miliard de euro și va fi gata tot în trei ani. Cel puțin asta susțin oficialii care au vizitat șantierul de pe malul stâng al Dunării.

Ministrul Transporturilor dă vina pe comisarii europeni pentru întârzierea finanțării invocând neoficial că traficul din sud-estul României nu justifică nevoia unui pod aici.

„Finanțarea se va asigura fie din fonduri (n.r. europene), fie din buget de stat. Cei de la Comisia Europeană trebuie să înțeleagă și să nu ne mai ceară o mie de lămuriri vizavi de încărcarea acestui obiectiv”, a mai spus Răzvan Cuc. 

Cablurile care vor susține podul suspendat vor fi aduse din Asia. Va fi cea mai înaltă construcție făcută vreodată în România: 65 de metri sub pământ și aproape 200 de metri deasupra solului.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO