Asociaţia Pro Infrastructură: Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva este în pericol de reziliere

lot lugoj deva
Asociația Pro Infrastructură/ Facebook

Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva este în pericol de reziliere, deşi stadiul de execuţie este peste 80% şi constructorul este mobilizat în teren, atrag atenţia reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

"(...) reprezentanţii CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, n.r.) s-au deplasat pe loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva pentru a inspecta mobilizarea constructorilor şi au constatat că este necorespunzătoare pe cele două tronsoane, neluând în considerare că, în această perioadă a anului, în proximitatea sărbătorilor pascale, constructorii îşi iau câteva zile libere. În acest context, vizita "inopinată" şi poziţia extrem de dură, în special la adresa constructorului de pe lotul 3 (Comşa), denotă rea-voinţă, lipsă de înţelegere faţa de un partener comercial şi duplicitate, cei din CNAIR înţelegând până la urmă motivele activităţii slabe, însă doar pentru antreprenorul de pe lotul 4 (UMB), probabil dorind să găsească motive pentru rezilierea contractului cu spaniolii de la Comşa", subliniază sursa citată.

Reprezentanţii Asociaţiei consideră că o reziliere a contractului care vizează lucrările pe Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva "ar fi dezastruoasă".

"O astfel de reziliere în acest stadiu ar fi dezastruoasă, atât din punct de vedere al deschiderii circulaţiei, care ar fi amânată cu câţiva ani, dar şi din punct de vedere al revendicărilor financiare ale antreprenorului general care ar fi cerute din cauza gestionării complet greşite a contractului de către CNAIR. Dacă pe lotul 4 lucrările la autostradă au fost sistate complet, pe lotul 3 chiar s-a muncit şi s-a avansat în aceste zile! În imaginile surprinse în zonă de unul dintre pasionaţii de infrastructură chiar ieri, cei de la Comşa erau prezenţi pe tot şantierul şi executau lucrări de asfaltare, umpluturi, turnare beton, taluzare şi construcţie parcări", precizează sursa citată.

Potrivit celor de la Pro Infrastructură, problemele invocate de către CNAIR pentru lotul 3 sunt "fie afirmaţii mincinoase, fie dezinformări".

Citește și
muncitori care astupa o groapa
Am analizat în laborator materialul cu care firma lui George Cușă astupă gropile de pe Centură. Ce nereguli s-au descoperit

"În plus, problemele invocate de cei din CNAIR pentru lotul 3 sunt fie afirmaţii mincinoase, fie dezinformări ! Soluţia tehnică pentru stabilitatea terasamentelor la kilometrul 76 (zona nodului rutier de la Ilia) a fost prezentată de constructor şi aprobată de către consultantul lucrării. Mobilizarea este una suficientă pentru ca lucrările din contract să fie finalizate în acest an dacă se rezolvă situaţia contractuală şi disputele, aşa cum afirmă şi consultantul de pe acest proiect", susţin oficialii Pro Infrastructură.

În plus, aceştia sunt de părere că, după sărbătorile Pascale, această mobilizare va creşte considerabil. "Nu se poate vorbi despre o incapacitate a antreprenorului de a continua şi finaliza proiectul, atât timp cât sectorul de autostradă se afla la un procent fizic de peste 80%, conform datelor oficiale oferite chiar de CNAIR. Toate aceste lucrări au fost verificate de consultant şi platite de CNAIR. A identifica drept unic vinovat constructorul pentru problemele tehnice apărute este o abordare incorectă, iresponsabilă, care manipulează opinia publică", precizează Asociaţia Pro Infrastructură.

În februarie, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a solicitat constructorului lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva să decidă în cel mult o săptămână dacă poate continua lucrările pe acest tronson, în condiţiile în care acestea înaintează greu de un an de zile.

"Întâlnirea ministrului cu asocierea de firme Teloxim, Consa, Aldesa Construcciones şi Arcadis Eurometudes vine în contexul în care lucrările înaintează greu de un an de zile. Pe acest lot au apărut o serie de probleme din cauza nerespectării calităţii lucrărilor şi a mobilizării slabe a antreprenorului. Acest fapt poate conduce la rezilierea contractului din cauze exclusiv imputabile antreprenorului. Stadiul de execuţie a lotului 3 este de aproximativ 80%", scriau pe Facebook reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

Potrivit datelor publicate pe site-ul CNAIR, valoarea contractului pentru acest lot este de 579,927 milioane lei, fără TVA, din care 492,938 milioane lei fonduri de coeziune (85%) şi 86,989 milioane lei Guvernul României (15%), iar lucrările ar fi trebuit finalizate în mai 2016

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Harta celei mai așteptate autostrăzi din România. Cine vrea să o facă
Harta celei mai așteptate autostrăzi din România. Cine vrea să o facă

Harta celei mai așteptate autostrăzi din România. Cine vrea să o facă

Am analizat în laborator materialul cu care firma lui George Cușă astupă gropile de pe Centură. Ce nereguli s-au descoperit
Am analizat în laborator materialul cu care firma lui George Cușă astupă gropile de pe Centură. Ce nereguli s-au descoperit

CENTURA RUŞINII NAŢIONALE, PARTEA III. O companie din Giurgiu al cărei director este prieten cu şefi din Compania de drumuri şi miniştri ai Transporturilor este cea care asfaltează şi plombează centura Capitalei.

Proiectele de pe Centura Capitalei: giratoriu din bidoane și podul care a pus în pericol până și traficul aerian
Proiectele de pe Centura Capitalei: giratoriu din bidoane și podul care a pus în pericol până și traficul aerian

CENTURA RUŞINII NAŢIONALE, PARTEA II. Oficialii din Transporturi au avut nevoie de 3 ani şi jumătate ca să plimbe hârtii dintr-un birou în altul pentru un sens giratoriu pe centura. E vorba de centură de nord. Singura porţiune modernizată.

România, singura ţară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă
România, singura ţară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă

CENTURA RUŞINII NAŢIONALE, PARTEA I. România a rămas singura ţară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă. Pe cel mai important nod rutier al ţării se circulă încet, periculos şi foarte scump.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.