Aplicațiile de pandemie: cum se poate închiria casa online sau chema un instalator autorizat
Teama de a interacţiona în pandemie i-a determinat pe mulţi locatari să folosească aplicaţii prin care să-şi plătească chiria, să semneze contractul cu proprietarul ori să-şi achite facturile la utilităţi.
Mai mult, a crescut considerabil numărul celor care înainte de a închiria sau cumpăra o proprietate fac un tur virtual al apartamentului.
O asemenea aplicaţie îi ajută pe oameni să-şi găsească mai uşor o locuinţă de închiriat. Cei care au dezvoltat softul s-au gândit să elimine birocraţia şi să limiteze interacţiunile între oameni, în pandemie.
Florin Stoian, dezvoltator aplicaţie: „Chiriaşul îşi poate stabili vizionări, îşi poate urca documente justificative şi poate aplica să închirieze acel apartament în mod digital. Îşi pune un card bancar, semnează contractul în aplicaţie.”
Şi proprietarii sunt în avantaj, spune dezvoltatorul: „scapă de grija neîncasării chiriei, de grija plăţilor întârziate, pentru că noi garantăm acest lucru către el, indiferent că are sau nu chiriaş”
Reporter: Cât trebuie să plătească ca să se înscrie în această aplicaţie?
Florin Stoian: „Este un procent din valoarea chiriei. acesta poate fi între 10 şi 18%.”
Pentru chiriaşi - inscrierea în aplicaţie este gratuită.
Încântaţi de această variantă sunt şi proprietarii care stau peste hotare.
Florin Manole, proprietar stabilit în UK: „Ținând cont de situaţia mea, că nu locuiesc în România, ci locuiesc în UK, mi s-a părut o modalitate de a închiria proprietăţile mele foarte uşoară. Se rezumă totul la o singură întâlnire în care se face predarea aprtamentului”.
Florin Stoian, dezvoltator aplicaţie: „Piaţa de închiriere este la nivelul anilor 90, în continuare contracte se fac cu foaia şi cu pixul”
Ca să vină în ajutorul chiriaşilor, în această perioadă, unele agenţii s-au axat exclusiv pe vizionări prin tururi virtuale.
Cristi Marcu, manager agenţie imobiliară: „Am avut situaţii în care au venit la prima şi singura vizionare direct cu bagajele fiindcă ştiau ce-i aşteaptă. În schimb, pentru partea de achiziție, e un mic dubiu.”
Şi ar mai fi ceva...
Ionuţ Stancu, proprietar agenţie imobiliară: „Nu poţi vedea şi afla elementele specifice ale proprietăţii, instalaţia sanitară, instalaţia electrică”
De frica infectării cu noul coronavirus, oamenii au apelat şi mai mult la variantele 3D.
Cristi Marcu, manager agenţie imobiliară: „Pe perioada pandemiei s-a simţit o cerere mult mai ridicată, cred că undeva cu 300 la sută!”
Şi pentru cei care locuiesc în complexurile rezidenţiale s-a inventat o aplicaţie prin care pot să-şi rezolve rapid problemele casnice.
„Am nevoie de curăţenie. o să intru în aplicaţie şi o să-mi aleg unul dintre furnizorii agreaţi. Verific descrierea companiei şi un preţ orientativ, iar apoi trimit o solicitare!” spune cel care a creat-o.
Vlad Costea, coordonator start-up aplicaţie: „Poţi să accesezi un electrician autorizat sau dacă ai o problemă cu o instalaţia, poţi să accesezi un instalator, fără să fie nevoie să stai pe telefoane, ore întregi, pentru a primi recomandări.”
Prin aplicaţie poţi găsi oferte mai bune la grădiniţe din zonă, restaurante sau cafenele.