Angajații din spitale sunt la capătul puterilor. Psihologii OMS au venit în România să-i învețe cum să-și gestioneze stresul
Numărul mare de pacienți, orele suplimentare de muncă și birocrația sunt factori extrem de importanți, care pot afecta activitatea personalului medical.
Sufocați de toate aceste lucruri, uneori medicii și asistentii își pierd răbdarea și nu știu cum să se poarte cu pacienții. Este și motivul pentru care psihologii Organizației Mondiale a Sănătății au venit în România, ca să îi învețe pe angajații din spitale cum să-si gestioneze stresul.
Psiholog OMS: „Pentru fiecare deget de la mână va rog să identifcați o persoană căreia doriți să-i cereți ajutorul. Pe cele două linii de la încheietură treceți 2 activități pe care v-ar plăcea să le faceți.”
Cu un astfel de exercițiu, personalul medical poate înlătura stresul, susțin psihologii de la Organizația Mondială a Sănătății.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Mihai Copăceanu, psiholog OMS: „Dacă mă gândesc la aceste persoane care mă ajută, pot să le dau telefon în secunda 2 și să fiu lângă ele, iar dacă aici scrie mai pot și mai pot poate ar trebui să adaug că trebuie să fac pauză și să mă opresc. Sunt momente, facem apel la acest simplu exercițiu prin care putem să ne echilibrăm emoțiile.”
Cursanții trebuie să răspundă la câteva întrebări simple: cum te-ai descrie atunci când ești stresat? Cum reactionează corpul tău? Sau cum interacționezi cu ceilalți?
Irem Umuroglu, psiholog OMS: „Cu cât descrii mai bine și mai precis emoțiile și gândurile pe care le ai, cu atât vei putea înlătura mai ușor stresul.”
Situații stresante care se pot transforma ușor în conflicte apar des în spitale. Sunt situații în care pacienții sau rudele lor își pierd răbdarea, iar personalul medical, ajuns la capătul puterilor, cedează nervos.
Dr. Beatrice Mahler, managerul spitalului Marius Nasta: „Să răspundem agresiv la o situație agresivă nu este deloc bine, dar trebuie pe de-o parte să știm cum facem față momentului și să comunicam adecvat, iar pe de altă parte, ce facem cu emoțiile pe care noi le simțim după astfel de situații.”
Un studiu făcut de Colegiul Medicilor România arată că 36% din personalul medical este la un pas de burnout.
Pe lângă numărul mare de pacienți, medicii din Românai sunt încărcați de birocrație. Zi de zi sunt obligați să compleze hârtii peste hârtii, inclusiv când este vorba de materialele pe care le folosesc în sălile de intervenție. E vorba chiar de cereri în care să justifice de ce au nevoie de acele materiale. Peste hotare nu se întâmplă acest lucru.
Caroline Clarinval, reprezentanta OMS în România: „În alte țări, sistemul are grijă de ei. Odată ce sunt spitalizați, spitalul se asigură că pacineții sunt îngrijiți și dacă e nevoie ca ei să meargă în anumite locuri și să fie consultați de anumiți specialiști. Apoi sistemul îi repartizează.”
Din sistemul românesc au plecat zeci de mii de medici, iar cei care au rămas trebuie să suplinească și munca celor care lipsesc.