Angajatii, căutați pe Facebook, LinkedIn sau Instagram. Patronii se uită la ce postează
Târgurile pentru locuri de muncă sau site-urile de job-uri nu mai reprezintă o prioritare pentru firmele care caută personal.
Reţelele de socializare ca Facebook, LinkedIn, Instagram sau Twitter sunt, mai nou, locurile preferate de vânătoare ale specialiştilor în resurse umane care îi abordează direct prin mesaje pe potenţialii candidaţi.
Mare grijă aşadar ce postaţi pe profilul personal pentru că în funcţie de conţinut puteţi fi exlus din start sau dimpotrivă.
Alegeri 2024
16:55
Alegeri prezidențiale 2024. USR depune plângere penală pentru fraudă la vot în diaspora, în primul tur al alegerilor
16:47
Vasile Bănescu, despre prezidențiale: ”Ar fi o imensă rușine să validăm golani agresivi cu privire bovină”. Mesaj cu tâlc
14:48
Alegeri prezidențiale 2024. Poliţiştii au fost sesizaţi cu privire la 189 posibile incidente electorale
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
''Am văzut că eşti pasionată de marketing şi călătorii. Ai vrea să discutăm despre o oportunitate de job?''
Acesta este mesajul pe care l-a primit Cosmina anul trecut de la un head hunter care caută un ''asistent CEO'' pentru o firmă de marketing.
Cosmina: ''Probabil că am un facebook curat pentru că datele mele despre ce fac profesional sunt publice şi de acolo eram potrivită pentru noul post''.
Tânăra în vârstă de 26 de ani a schimbat până acum câteva locuri de muncă şi pentru fiecare funcţie a fost recrutată prin intermediul reţelelor de socializare.
Cosmina: ''M-a intrigat acel mesaj şi am zis hai să văd despre ce e vorba şi acum lucrez acolo''.
Cea care a abordat-o este Irina Ionescu, managerul unei firme de recrutare.
Irina Ionescu: “Fişa postului e o hârtie plictisitoare, iar la târgurile de job urî e un număr limitat, nici o sută de târguri de job-uri nu ţi-ar aduce atâţia candidaţi câţi îţi aduce o reţea de socializare''.
Iar acest lucru este dovedit şi de un studiu recent la care au participat peste 400 de specialişti în resurse umane.
Dintre aceştia, 38% au recunoscut că folosesc social media pentru a poşta anunţuri de recrutare.
Dragoş Stanca: ''Modul în care ne exprimăm în social media poate să determine angajarea noastră sau excluderea de pe o potenţială lista de angajare, poate CV-ul arată bine, dar modul în care de exprimam pe reţele de socializare nu e adecvat''.
Aşa că, nu e de mirare că Facebook-ul cu peste 9 milioane de conturi active, Linkedin cu peste 2 milioane Instagram cu 600.000 sau Twitter cu peste 300.000 reprezintă o prioritate pentru găsirea de personal pasiv, adică cei care nu îşi caută un job, dar sunt potriviţi pentru diverse funcţii.
Irina Ionescu, specialist HR: ''Toate aceste reţele ne ajută să facem head hunting, angajatorul ne dă criterii şi noi căutăm mai multe baze de date pe aceste reţele de socializare''.
Dacă vrei să cauţi un fotograf vei apela la instagram spun specialiştii, însă pentru alte meserii mai puţin specifice, este utilizat Facebook.
Dragoş Stanca, specialist social media: "De exemplu, dacă eşti pasionat de zona medicală sau lucrezi în acest domeniu, Facebook-ul ştie deja asta iar tu ca recrutor pui un mesaj şi îl transofrmi în anunţ. Dacă vrei zonă creativă, media, comunicare media pentru noi funcţionează Iques.ro foarte bine. Digitalul devine ineficient când ajungem la un nivel sus, de exemplu, director financiar director exectiv, în acest caz inetrvin în scena firmele de head hunting."
La rândul lor angajatorii încearcă să fie atractivi şi postează mesaje haioase.
"Căutăm un om viu, care să se uite la filme, şi să stea degeaba, cu riscul de a fi deranjat, din când în când, de un client."
Cu acest tip de anunţ amuzant, reprezentanţii unui hostel din Cluj, au avut mare succes iar recent l-au angajat pe Adrian.
Tânărul este acum recepţioner însă recunoaşte că doar 2 sau 3 ore pe zi are activitate. A reuşit să-şi negocieze şi un salariu de 1800 de lei.
Sursa: Pro TV
Etichete: facebook, angajati, recrutare, social media,
Dată publicare:
29-06-2018 19:45