Primele sancțiuni în cazul mașinii căzute în Dunăre. Ce s-ar fi întâmplat cu pasagerii
S-au dat primele sancţiuni după accidentul produs sâmbătă în Caraş-Severin, unde o maşină a căzut în Dunăre.
Doi soţi şi copiii lor sunt daţi dispăruţi de atunci. Singurul care a supravieţuit este şoferul, care avea permis de 7 luni. Şefii de la drumuri din Orşova şi Timişoara au fost demişi pentru că nu au înlocuit gardurile de protecţie de pe marginea şoselei, garduri distruse în urmă cu doi ani. În toată ţară sunt astfel de drumuri periculoase, fără nici un parapet pe kilometri întregi.
Balustradă de protecţie a şoselei, în locul în care s-a produs tragedia, s-a rupt în 2015 tot în urma unui accident rutier. Bucata respectivă ar fi trebuit înlocuită de cei de la secţia de drumuri Orşova, dar responsabilii au tot amânat lucrarea. Pentru că au gestionat prost situaţia, şeful secţiei de drumuri Orşova şi directorul regionalei Timişoara au fost demişi de conducerea Companiei Naţionale de Administrarea a Infrastructurii Rutiere.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Este indamisibil să stai doi ani şi să nu înlocuieşti un parapete. Şi culmea este că aveau parapeţi pe stoc."
Grav este că deşi în depozitele secţiei de Drumuri Orşova există garduri de protecţie pe stoc, pe Drumul Naţional 57, care merge spre Moldova Nouă, sunt zeci de locuri unde lipsesc cu desăvârşire. Distruse în urmă unor accidente, din nepăsare şi incompetenţă, gardurile nu au fost înlocuite.
Lipsa lor poate duce oricând la o nenorocire, aşa cum s-a întâmplat sâmbătă. Familia dispărută în Dunăre poate ar fi avut o şansă de supravieţuire dacă pe marginea şoselei există o balustradă care să oprească maşină lor să plonjeze în fluviu.
Cei doi soţi şi copiii lor, între care o fetiţă de doar 3 ani, sunt de negăsit. Cel mai probabil, cei patru au reuşit să iasă din autoturism după ce au spart geamurile, dar curenţii i-au tras în adânc.
Lipsa gardurilor de protecţie este o problema în multe locuri din ţară. Pe drumul de la Sinaia spre Piatră Arsă, în Dâmboviţa, o şosea care şerpuieşte prin munte mărginită de rape, există zone unde balustradele de protecţie lipsesc pe distanţe de kilometri.
Pe acest drum de munte când afară este ceaţă şi carosabilul este plin de zăpadă, parapeţii pot face difenta dintre viaţă şi moarte. Dar autorităţile au decis să monteze unele bare de metal doar pe ici, pe colo.
Asociaţiile care lupta pentru drepturile şoferilor au semnalat lipsa parapetelor de ani de zile responsabililor de la Compania Naţională de Administrare a infrastructurii rutiere.
Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura: "Noi le-am tot semnalat. Problema este de management, dar şi de buget. Anul asta la bugetul de întreţinere a fost mai mic decât cel de anul trecut şi acum la rectificare au tăiat din nou din el."
Din cauza managementului prost al celor care au condus compania de drumuri în ultimii ani şi a intereselor ascunse care au făcut că mulţi dintre banii pentru infrastructură rutieră să fie cheltuitui pe proiecte cu dedicaţie, România se află pe ultimele locuri în ceea ce priveşte siguranţă rutieră în Uniunea Europenă. Anul trecut, în urmă accidentelor de circulaţie, ţară noastră a raportat 97 de morţi la un milion de locuitori - fiind devansată doar de Bulgaria, cu 99 decese.