Aeroporturile din toată lumea au fost luate cu asalt de oameni. Cursele au întârzieri şi de câteva ore
Nervi, aglomerație, întârzieri! Pentru toate trebuie să vă pregătiți dacă aveți în plan o călătorie cu avionul.
Aeroporturile din toată lumea, inclusiv de la noi, au fost luate cu asalt de oameni dornici să plece în vacanţă după pandemie, iar operatorii nu sunt pregătiți pentru asta. Cursele decolează și aterizează cu întârzieri şi de câteva ore, asta în cazul fericit, în care nu sunt anulate.
Mai grav este că nu am atins vârful de sezon.
Pasagerii unui zbor București - Milano au trecut prin mari emoții. Avionul a întârziat două ore, apoi, după ce oamenii s-au îmbarcat, a apărut o defecțiune, așa că au fost trimiși înapoi în aeroport. Câteva ore mai târziu au fost invitați din nou în aeronavă, dar zborul a fost anulat.
Adrian Butuc: "Și-au dat seama că nu mai au echipaj care să piloteze avionul, eu nu înţeleg cum și-au dat seama abia atunci”.
Alexandru, din Cluj Napoca, plănuise în detaliu o vacanță la Londra. Ar fi trebuit să plece sâmbătă, dar zborul s-a anulat cu câteva ore înainte.
Alexandru Petcovici: ”Fiind atât de în scurt nu am avut posibilitatea de a anula pe booking rezervările pe care le-am avut”.
La aeroportul din Sibiu a fost nevoie de intervenția jandarmilor pentru a potoli spiritele, după ce o companie aeriană a anulat, fără explicații, un zbor către Madrid. Alt aeroport, aceeaşi problemă.
Femeie: ”O cursă de Malaga, date schimbate și la dus și la întors, o cursă de București, date schimbate și la dus și la întors și o cursă de Burgas, la fel. O grămadă de bani în portofelul electronic. Nu mi-am recuperat banii”.
Și cel mai mare aeroport din țară, Henri Coandă Otopeni, este din nou neîncăpător, mai ales la orele de vârf când cozile se întind pe sute de metri iar oamenii așteaptă zeci de minute la predarea bagajelor sau la controalele de securitate.
Cauza este aceeași peste tot: companiile din industria aviatică nu au fost pregătite pentru revenirea atât de rapidă a traficului și nu au personal suficient pentru că angajații concediați în pandemie nu s-au mai întors.
Potrivit Eurocontrol, în acest moment am egalat aproape traficul din aceeași perioadă a anului 2019, anul cu cele mai mari valori din istorie. Pentru că vara abia început, sunt mari șanse deci ca traficul să-l depășească mult pe cel dinainte de pandemie.
Doar luni, la Otopeni, din cele 149 de zboruri care au decolat, 42 au avut întârzieri de cel puțin o oră, unele ajungând chiar și la 4-5 ore, potrivit site-ului specializat flightradar24.com. Alte zboruri au fost anulate complet.
Dacă vă aflați într-una din aceste situații, trebuie să știți că puteți primi compensații de la 250 până la 600 de euro, pe lângă returnarea costului biletului sau reprogramarea zborului. Companiile aeriene trebuie să despăgubească pasagerii și în cazul în care bagajele sunt pierdute.
Numai în weekend pe o platformă specializată în asistarea pasagerilor au fost făcute peste 500 de reclamații pentru zboruri anulate sau amânate.
Pe aeroporturile mai mari din Europa, problemele sunt și mai mari.
De câteva zile, Londra Heathrow, cel mai mare aeroport din Europa, este sufocat de mormane de bagaje. Cauza: o defecțiune tehnică, agravată de lipsa de personal. Conducerea aeroportului a cerut companiilor aeriene să anuleze 10 la sută din zboruri, pentru a încerca să gestioneze situaţia. Astfel, peste 5.000 de pasageri au rămas blocaţi pe aeroport. Pe aeroportul din Amsterdam, ghişeele de check-in duc lipsă de angajaţi, aşa că pasagerii au așteptat la cozi de sute de metri, întinse până în afara clădirii. Criza zborurilor se resimte și în Statele Unite. Peste 3.000 de zboruri au fost anulate din weekend.