Adio, reclame pe clădiri istorice. Un nou regulament pentru publicitatea stradală
După ce a fost sufocată ani de zile de reclame stridente, imaginea Capitalei are şanse să se schimbe în bine. Publicitatea pe clădirile istorice va fi interzisă, iar în oraş vor fi instalate doar panouri standard.
Cel puţin asta prevede un nou regulament care va fi supus votului consilierilor generali. "Cu mare întârziere", susţin cei din opoziţie, care atrag atenţia că încă din 2013 există o lege care obligă municipalitatea să aibă reguli clare privind afişele publicitare.
Panouri, mesh-uri, bannere, afişe. Oriunde întorci privirea în Bucureşti, vezi reclame - în forme şi culori diferite, adeseori stridente.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Mai grav este că multe sunt prost ancorate şi riscă să cadă peste oameni. În curând, am putea să nu mai vedem astfel de reclame stridente în Bucureşti. Potrivit noului regulament, publicitatea stradală va fi adaptată locului.
De exemplu, în centru ar urma să vedem mesaje mai discrete, nu mesh-uri mari, cât un bloc întreg. În plus, panourile ar urma să aibă fonturi şi dimensiuni standard, aprobate de Primărie.
Gabriela Firea: "Să nu se mai întâmple ceea ce se întâmplă acum la noi în oraş şi nu se mai întâmpla nicăieri în lume. Oricine vrea să îşi monteze o prismă, un trepied, un banner, un panou, nimeni nu-l întreabă nimic, nu întreabă de sănătate, are nu are voie, sunt îndeplinite condiţiile de siguranţă? Nimic. Pur şi simplu este haos. Urâţesc practic aceste mesaje stridente Capitala."
Aşadar, potrivit Primăriei multe dintre aceste reclame sunt amplasate ilegal. De exemplu, un mesh de pe faţada unei clădiri monument istoric.
Bogdan Iancu, profesor de antropologie vizuală: "Nu mai vedem clădirile de atâta publicitate, nu mai vedem nici mediul natural. Oamenii se mişcă ca într-un mall. Cred că e momentul ca măcar de poluare vizuală să nu mai avem parte".
Potrivit unei legi din 2013, toate oraşele trebuie să aibă un regulament de publicitate stradală. De atunci, toţi primarii capitalei au ignorat asta.
Roxana Wring, USR: "Ar fi trebuit să avem regulament în ianuarie, că Firea a întârziat doi ani, Oprescu vreo patru".
Proiectul privind publicitatea stradală este în dezbatere la comisiile de specialitate ale Primăriei şi ar urma să fie aprobat în şedinţa de Consiliu General.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, Capitala, publicitate, cladiri istorice,
Dată publicare:
20-03-2018 19:19