A fost semnat contractul pentru proiectarea autostrăzii Făgăraș-Brașov
Un lot important de autostradă, uitat timp de zece ani, revine în actualitate. Este vorba despre tronsonul Făgăraș - Brașov, pentru care a fost semnat, luni, contractul de proiectare.
Dar asta nu înseamnă că se va circula prea curând pe acolo. Urmează atribuirea lucrărilor, dacă acest pas nu va fi blocat de contestații, așa cum s-a întâmplat între Sibiu și Pitești, o altă autostradă prin munți, atât de necesară și de așteptată de români.
Făgăraș - Brașov făcea partea din celebra autostradă Bechtel, care ar fi traversat Transilvania. Un proiect abandonat cu scandal.
Tronsonul respectiv are aproape 50 de kilometri, trece prin munți și este extrem de important.
Se prelungește spre Bacău, dar și spre Sibiu cu tronsoane care exista acum doar pe hârtie.
Pe documentația pentru Făgăraș - Brașov se așternea praful de zece ani. Acum a fost semnat, în sfârșit, contractul cu o firmă care va proiecta această autostradă prin munți.
Și tronsonul Făgăraș - Sibiu este gata pe hârtie, dar a fost, la fel, uitat, spune ministrul Transporturilor.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: "Țineți-vă bine, este de 5-6 ani în derulare un proiect care ar putea fi predat la ce a mers prost cu un proiect mare de autostradă. Dar vestea bună este că este finalizat. Estimez că în luna octombrie lansarea la licitație proiectare plus execuție".
Daca avem noroc cu licitația, într-un an vom avea un nou șantier pentru o autostradă din munți. Acum, în zonele montane nu avem niciun kilometru gata, doar lucrări pe autostrada Sibiu - Pitești.
Se lucrează pe 13 kilometri aproape de Sibiu. Pe alți 90 de kilometri, între Pitești și Curtea de Argeș, se va lucra de săptămână viitoare. Din păcate, tronsoanele autostrăzii Sibiu-Pitești, care vor traversa munții, sunt încă în procedura de licitație.
Spre surpriza Ministerului, în unele cazuri licitațiile au fost blocate de judecători.
Cătălin Drula, ministrul Transporturilor: "Era gata de semnare cu un constructor austriac și o decizie surprinzătoare luată în iunie la contestația unui constructor chinez acesta a reușit să reintroducă procedura în evaluare. o decizie la care alt complet de la aceeași instanță, pe alta licitație, a dat o alta decizie. nu comentez deciziile instanței, dar ridica mirare".
Cealaltă autostradă din munți, care ar face legătură între Ploiești și Brașov, are documentele prea vechi, din 2006. În plus, traseul proiectat trece prin stațiuni. Inacceptabil, spune ministrul Transporturilor.
În cel mult două săptămâni, Ministerul Transporturilor va publica noul traseu pentru tronsonul Ploiești - Brașov. Doar că durează până când vom putea merge pe A3 de la București la Brașov. Ministerul Transporturilor evită să anunțe un termen. Spune doar că durează și cinci ani să fie construită o autostradă în condiții dificile, de munte.