10 raniti in pasajul Lujerului ar putea fi despagubiti. Incadrati la "accident colectiv de munca"
In cazul a zece dintre pasagerii raniti in ciocnirea din pasajul Lujerului, inspectoratul teritorial a inceput cercetarile pentru accident colectiv de munca.
Oficialii au primit de la angajatori dovada ca au fost raniti in timp ce se deplasau spre serviciu, pe traseul trecut in fisa individuala de protectie a muncii. Cei care au de suferit cand merg la lucru ori se intorc de acolo sunt incadrati la accident de munca.
Mai mult de jumate dintre pasagerii care se aflau in cele trei tramvaie care s-au ciocnit in pasajul Lujerului mergeau la serviciu. Acestea sunt concluziile preliminarii care i-au determinat pe politistii de la Rutiera sa incadreze accidentul de joi intr-unul colectiv de munca.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
De altfel, legea privind securitatea in munca, aliniata la cea europeana, incadreaza la accident de munca "accidentul de traseu, daca deplasarea s-a facut in timpul si pe traseul normal de la domiciliul lucratorului la locul de munca organizat de angajator si invers".
Deja pentru zece dintre calatori, firmele pentru care lucreaza au confirmat ca erau pe drumul spre serviciu. Lor li se adauga si cei trei vatmani care se aflau chiar in timpul muncii.
Asadar, cei care se duceau la serviciu cu tramvaiul, vor fi despagubiti, daca este cazul, de firmele la care lucreaza. Asa spune legea protectiei muncii.
Este totusi ciudat ca drumul de la serviciu si pana acolo sa fie considerat raspunderea firmei la care lucrati. Mai mult, aceeasi lege da voie Inspectoratului de Munca sa ii amendeze pe angajatori pentru ca nu au facut tot ce se putea ca angajatul lor sa nu sufere un accident. Si nu se opreste aici. Firma cu pricina va fi avertizata ca pe viitor sa ia masuri ca sa nu se mai intample un accident de acest fel.
Iar astfel de cazuri nu sunt rare. 40% dintre accidentele de munca pe care le cerceteaza ITM-ul se intampla pe traseu, adica in trafic.
La ce il ajuta atunci pe cetateanul ranit un astfel de raport? Concediu medical, platit de angajator, ar primi oricum automat in cazul unui accident. Raman insa despagubirile care ar putea fi cerute in instanta, iar concluziile ITM-ului l-ar ajuta pe cel vatamat sa castige.
Un astfel de demers insa ar strica, cel mai probabil definitiv, relatia dintre angajat si angajator.
Sursa: Pro TV
Etichete: accidente rutiere, accidente de munca, Inspectoratul Teritorial de Munca,
Dată publicare:
11-05-2012 18:44