24 de ani de haos in al doilea port ca marime din Europa. Ce se intampla de fapt la Constanta, duminica, 18:00, la "Romania, te iubesc"
Portul Constanta, principala poarta comerciala a Romaniei si al doilea port ca marime din Europa, dupa Rotterdam, nu isi atinge nici jumatate din capacitatea de operare de 120 de milioane de tone de marfuri pe an.
Un oras cat o industrie, intins pe mii de hectare la maluil marii, se dezvolta de peste 20 de ani haotic, la umbra unei retele de interese: portul Constanta. Potential neexploatat, jocuri si lupte intre puternicii zilei, o afacere extrem de complexa si ravnita.
Potentialul portului Constanta este formidabil, ca marime este al doilea port din Europa, dupa Rotterdam, dar ca activitate este mult in urma altor porturi europene. Capacitatea de operare de 120 de milioane de tone de marfuri pe an, nu este atinsa acum nici la jumatate.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Peste 13 mii de nave au facut escala in porturile maritime romanesti in 2013. Portul Constanta este o resursa nationala , un port extrem de complex, deservit de 156 de dane, si un un loc propice de desfasurare pentru investitorii romani sau straini. La malul marii, mizele sunt de miliarde de lei.
Gabriel Comanescu, CEO Grup Servicii Petroliere: "Aceasta caracatita din portul Constanta este mai puternica decat orice si reuseste sa stranga tentaculele atat de bine incat nimeni nu poate sa faca nimic."
Radu Mazare, primar Constanta: "Portul in sine este o resursa formidabila. Este o resursa care daca este bine exploatata poate sa ridice o zona, si chiar o tara. Am constatat ca in 24 de ani de la Revolutie, el merge mai prost decat pe vremea lui Ceausescu. Noi am ridicat statiunea Mamaia si in conditiile astea spunem ca putem ridica si portul."
Razboiul pentru controlul portului are o singura motivatie : banii. Administratia portului colecteaza bani de la operatorii portuari, dar si mai important, ii cheltuieste apoi in contracte generoase cu firmele de casa ale Constantei.
Viorel Panait, presedintele Asociatiei Operatorilor Portuari: "Porturile nu sunt o jucarie pentru politicieni. Este rau sub aspectul relatiilor sociale, este rau sub aspectul bancabilitatii, este rau sub aspectul taxelor, este rau sub aspectul traficului adus in port."
Portul Constanta are performante mediocre, din cauza unei administratii politizate si ineficiente. Principala poarta comerciala a Romaniei este oglinda economica a societatii - divizata, organizata haotic si dupa interese marunte, care ne vaduvesc de inca o resursa nationala.
Duminica, la "Romania te iubesc" , intram in dedesupturile afacerilor din port si va prezentam personajele care joaca un rol important la malul marii.
Sursa: Pro TV
Etichete: constanta, stirile protv, port, Romania te iubesc, Cosmin Savu,
Dată publicare:
14-03-2014 14:51