"Caracatita din Portul Constanta". Cum a ajuns inima comertului romanesc jucarie pentru politicieni

×
Codul embed a fost copiat

Ape tulburi in portul Constanta. Partea I. Portul Constanta - un loc care se dezvaluie cu greu, unde tacerea e legea de aur. Dar si principala poarta comerciala a tarii, unde granele se intalnesc cu Daciile care merg la export si cu jucariile chinezesti.

 Potentialul portului Constanta este formidabil: ca marime e al doilea din Europa dupa Rotterdam, dar ca activitate este mult in urma altor porturi europene. Capacitatea sa de operare – 120 de milioane de tone de marfuri pe an – nu e folosita nici la jumatate. Profitul „e ridicol”, spune primarul Mazare – 8-10 milioane. Infim pentru un adevarat colos, asa cum e Portul Constanta, intins pe 4000 de hectare, practic un oras langa oras. Imaginile din materialul video va vor convinge de valoarea acestei resurse a Romaniei.

Terenul din port este domeniul public al statului si este gestionat de Administratia Porturilor Constanta care il inchiriaza pamantul celor aproape 800 de companii care fac afaceri de miliarde de lei. Si cum Portul Constanta este o mina de aur, nu e de mirare ca se dau lupte pentru controlul sau, lupte ascunse insa de ochii opiniei publice.

Caracatita din portul Constanta este mai puternica decat orice si reuseste sa stranga tentaculele atat de bine incat nimeni nu poate sa faca nimic”, spune unul dintre cei mai influenti oameni de afaceri din port. Administratia portului colecteaza bani de la operatorii portuari, dar si mai important, ii cheltuie in contracte generoase cu firmele de casa ale Constantei. Mizele sunt de miliarde de lei iar batalia se da la cel mai inalt nivel.

Citește și
CFR Marfa
Falimentul CFR Marfa, partea II. Experimentul ce arata proportiile unui dezastru: cat dureaza un transport de la Bucuresti la Constanta

In ultimii ani, primarul Radu Mazare si-a exprimat intentia de a prelua controlul Administratiei Porturilor Constanta de la Ministerul Transporturilor. Spune chiar el de ce: „Pentru ca ca am constatat ca in 24 de ani de la Revolutie el merge mai prost decat pe vremea lui Ceausescu”. Pe de alta parte, oamenii de afaceri cred ca „porturile nu sunt o jucarie pentru politicieni”. Mai mult despre intentiile primarului Mazare, in materialul video.

In 2012, dupa preluarea puterii de catre USL , la conducerea portului au fost propulsate persoane din PSD Constanta. A aparut o intreaga increngatura politica, dar si de familie. Insa, desi era vorba despre apropiati ai primarului Mazare, performantele promise nu s-au vazut. Fostul ministru al Transporturilor, Ramona Manescu, constanteanca de origine, a recunoscut ca sunt „probleme care trebuie rezolvate rapid”. Dar totul a ramas la stadiul de promisiuni, mai ales dupa plecarea liberalilor de la guvernare. Viitorul portului Constanta nu arata deloc bine.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Falimentul CFR Marfa, partea III. Cine sunt
Falimentul CFR Marfa, partea III. Cine sunt "Regii Vagoanelor", oamenii care au construit o flota privata cu vagoanele statului

Ultimii ani au reprezentat pentru CFR Marfa o continua agonie. Au continuat politicile proaste, si datoriile vechi au crescut exponential in loc sa scada.

Falimentul CFR Marfa, partea II. Experimentul ce arata proportiile unui dezastru: cat dureaza un transport de la Bucuresti la Constanta
Falimentul CFR Marfa, partea II. Experimentul ce arata proportiile unui dezastru: cat dureaza un transport de la Bucuresti la Constanta

La CFR Marfa, milioane de euro au fost aruncate in investitii care au adus paguba in loc de profit.

Romania, te iubesc! Croaziera, loc de munca pentru mii de romani
Romania, te iubesc! Croaziera, loc de munca pentru mii de romani

Apa cat vezi cu ochii, ocean. Un vapor urias taie valurile. Pe vas, 2.500 de pasageri admira privelistea, lenevesc in jaccuzzi sau cutreiera puntile interioare.

Recomandări
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.  

Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitate de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”
Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitate de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”

Elena Lasconi a declarat după consultările de la Cotroceni că Iohannis ”nu are legitimitatea morală, nici legală de a mai sta în vârful statului român”. Președinta USR i-a cerut lui Klaus Iohannis să-și dea demisia.

Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum
Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum

Jurnaliștii au identificat numele a 84.761 de soldați ruși care au murit - până acum - în timpul invadării Ucrainei, se arată într-o investigație comună realizată de BBC Rusia și Mediazona, potrivit Kyiv Independent