Constanta, portul cu 2.500 de ani de istorie, dar fara niciun viitor

×
Codul embed a fost copiat

Ape tulburi in portul Constanta. Partea III. In inima portului Constanta se inalta unul dintre cele mai mari santiere navale din Europa. Acesta e insa privat, stat in stat, fiind controlat din 2002 de omul de afaceri Gheorghe Bosanceanu.

Pe langa santier, Bosanceanu detine 11 tancuri petroliere, un trust de presa si afaceri in turism. A fost capitan de nava si coleg cu Traian Basescu. A ajuns sa controleze, ca armator, chiar si „Biruinta”, nava comandat de actualul presedinte in anii ’80. Unde a ajuns acum „Biruinta” si ce afaceri face Bosanceanu in constanta, vedeti in materialul video.

Calin Marinescu, zis Shogunu', este o legenda printre marinarii romani.A fost comandant de nava, sef la Navrom, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si sef al lui Traian Basescu. Are o istorie complicata, a fost cercetat pentru pierderea flotei, a facut si inchisoare, dar a fost in cele din urma absolvit de orice acuzatie. Cunoaste fiecare coltisor al portului Constanta si isi aminteste cum era in anii ’60. „Atunci s-a gandit si s-a extins portul nou, o lucrare foarte mare, din pacate n-a apucat sa fie terminata”. Dupa Revolutie, in schimb, recunoaste ca s-a mai investit foarte putin in port. In 1992 s-a facut un plan de dezvoltare a portului, finantat de guvernul Olandei, dar nu a fost niciodata pus in practica. „Nici unul dintre directorii care au venit ulterior si care au fost numiti politic n-au avut o viziune asupra ceea ce trebuiau sa construiasca si care ar fi destinele portului”, spune Marinescu.

Operatorii portuari sunt de aceiasi parere. Ei cred ca potentialul portului este imens, dar in lipsa unei strategii, se iroseste, iar banii investiti de stat sunt cheltuiti aiurea sau cu reavointa.Vezi in materialul video cum s-a dat pentru construictia unui dig un avans de 12 milioane de euro fara nicio justificare.

Citește și
Festivalul Mamaia
Vacanta in Romania 2. Cum a incalcat Mazare legile pentru a transforma Mamaia in "Ibiza Romaniei", singura statiune profitabila pe litoral
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

La malul marii se ascut acum sabiile. Se anunta o lupta acerba pentru controlul portului. Premierul Ponta are de rezolvat obligatiile politice fata de sustinatorii sai si a promis diminuarea participatiei statului in administrarea portului. „Au nu o vad in cheie politica”, spune prim-ministrul, „portul trebuie sa se dezvolte". Pe scurt, e de aceeasi parere cu primarul Mazare.

Astfel ca principala poarta comerciala a Romaniei este oglinda societatii noastre - politizata, organizata haotic si dupa interese marunte, care ne vaduvesc de inca o resursa nationala.

 

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Cum a ajuns o firma privata din Cipru sa aiba dreptul de-a arbora tricolorul nostru pe orice nava, duminica, la
Cum a ajuns o firma privata din Cipru sa aiba dreptul de-a arbora tricolorul nostru pe orice nava, duminica, la "Romania, te iubesc"

Am ajuns sa ne vindem si steagul. Anul trecut, un grup de oameni de afaceri si functionari ai statului roman au semnat pe ascuns un contract ciudat prin care administrarea pavilionului Romaniei a fost cedata unui "off-shore" din Cipru.

Vacanta in Romania 2. Cum a incalcat Mazare legile pentru a transforma Mamaia in
Vacanta in Romania 2. Cum a incalcat Mazare legile pentru a transforma Mamaia in "Ibiza Romaniei", singura statiune profitabila pe litoral

La mare, teoretic, sunt multe feluri in care iti poti petrece vacanta.
Distractie asurzitoare in cluburi, multe cunostinte noi, dar si plaja, relaxare, spa, tratamente balneo sau locuri cu multa liniste.

Suntem in UE, nu si in lumea civilizata. Avem proiecte megalomanice, in timp ce unii romani nu stiu ce inseamna canalizare
Suntem in UE, nu si in lumea civilizata. Avem proiecte megalomanice, in timp ce unii romani nu stiu ce inseamna canalizare

Daca tot am ajuns la investitii in mediul rural, am gasit din pacate si situatii in care banii s-au dus pe apa sambetei. In multe sate si comune, modernizarea tarii se rezuma la proiecte fanteziste si fara utilitate.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.