Gabriel Dorobanțu, audiat în dosarul vedetelor care s-au trezit fără bani în conturi după furtul de identitate
Este o zi aglomerată pentru procurorii DIICOT în cazul vedetelor care s-au trezit, la sfârșitul anului trecut, fără bani în conturi, după ce le-a fost furată identitatea electronică.
Părțile vătămate sunt așteptate să dea declarații în fața anchetatorilor.
Primul care și-a făcut deja apariția la sediul DIICOT este Gabriel Dorobanțu, una din vedetele care a avut de suferit în luna noiembrie atunci când s-a trezit că cineva i-ar fi sustras identitatea electronică i-ar fi accesat conturile bancare și de socializare. Spunea artistul că anumite reacții din partea unei companii de telefonie mobilă, care îl avertizau că ar fi făcut comenzi extrem de scumpe, dar și avertismente primite din partea prietenilor care spuneau că cineva le-ar fi cerut bani în numele său, toate aceste detalii l-au făcut să intre la bănuieli și s-a plâns autorităților judiciare.
De altfel, aici la DIICOT există o anchetă de proporții care vizează patru suspecți din Brașov arestați preventiv pentru aceste fraude.
Actorul Adrian Nartea, din serialul „Vlad”, dar și cântăreți precum Jean de la Craiova și Gabriel Dorobanțu s-au trezit cu identitatea furată și fără bani în conturi.
O grupare infracțională a reușit să ia numerele lor de telefon, conturile bancare, dar și cele de socializare, de pe care cereau anumite favoruri.
În total, 50 de persoane s-au aflat în această situație, iar prejudiciul depășește 100.000 de lei. Suspecții au fost prinși de procurorii DIICOT, iar patru dintre ei au fost reținuți miercuri seară.
Adi Nartea, actorul care interpretează personajul principal în serialul ”Vlad”, povestea că într-o zi a rămas fără semnal la telefon. Neștiind ce se întâmplă, a luat mobilul soției și a sunat la compania de telefonie cu care are contract.
Adi Nartea: „Mi-au cerut să citesc practic acel ID number de pe cardul SIM. Ce aveam eu pe card, nu aveau ei în centrală. În sensul că seria number nu corespundea. Cineva a sunat în centrală și s-a dat drept persoana mea și a cerut validarea unui alt SIM blank, într-un alt telefon, în altă parte".
Liviu Arsene, specialist în amenințări informatice: „În momentul în care reperează o altă cartelă cu altă cartela se pierde semnal, cartela veche pierde semnal. Fereastra de oportunitate e cât îi ia victimei să ajungă la un operator să schimbe cartela".
45 de minute. Atât a durat în acest caz întreaga operațiune. Odată ce au făcut rost de numărul de telefon, infractorii și-au creat acces spre date confidențiale.
Prin autentificarea în doi pași au reușit să schimbe parola la e-mail, primind un cod generat pe telefon.
Liviu Arsene: „Ai o copie de pe buletin, sigur ai facturi, contracte, date personale în diferite forme. Având acces la mail cu toate datele personale, CNP, serie, număr, au sunat la call center și spuneau că "mi-am pierdut parola de la e-banking".
După ce și-a atribuit identitatea persoanelor au solicitat băncilor resetarea parolelor conturilor de internet banking.