Avatar in sufragerie! Televizoarele 3D, noua moda
Succesul urias al filmului Avatar i-a motivat pe marii producatori de electronice sa exploateze apetitul consumatorilor pentru tehnologia 3D.
Dar nu "servita" oricum, ci in tihna si confortul propriilor sufragerii. Sunt insa destui sceptici in legatura cu vanzarile, pe motiv ca terminalele sunt scumpe, privitorii au nevoie de ochelari speciali, iar oferta de transmisiuni in noul format este inca saraca.
Chiar daca nu sunt pregatiti sa le lanseze pe piata inainte de luna iunie, cei de la Sony s-au grabit sa prezinte astazi noua gama Bravia de televizoare cu tehnologie 3D incorporata. Japonezii mizeaza pe vanzarea a doua milioane si jumatate de bucati in 2010, pentru cele opt modele diferite. Preturile, in care vor fi incluse si doua perechi de ochelari, vor varia intre 3.200 si 3.800 de dolari.
Ramane de vazut daca potentialii clienti vor astepta pana la vara ori se vor inghesui la produsele rivalilor de la Panasonic, gata sa-si lanseze televizoarele 3D inainte de sfarsitul acestei luni. Ca sa nu mai spunem ca sud-coreeni de la Samsung si-au scos deja la vanzare produsele, deocamdata pe plan local.
Testarea pietei s-a facut si a fost incurajatoare. In ianuarie, postul britanic Sky a facut istorie transmitand in 3D primul meci de fotbal, urmat curand de BBC cu o intrecere de rugby. In aprilie, tot Sky va lansa un canal exclusiv in noul format, cu evenimente sportive, filme, concerte si spectacole de teatru.
Pentru transmisiunea 3D camerele video filmeaza separat imagini pentru ochiul stang, respectiv cel drept. In plus, cadrele sunt derulate cu o viteza de doua ori mai mare ca in mod obisnuit. Cu ajutorul computerului si al unor ochelari speciali se asigura un efect de alternare a imaginilor, iar creierul le percepe ca fiind tridimensionale.