(P) Studiu european despre educație: 1 din 3 părinți români este nemulțumit de calitatea temelor pentru acasă ale copiilor

Indiferent de cultură, vârstă sau locație, preocupările adulților în privința educației coincid: toți își doresc să asigure o învățare eficientă, adaptată nevoilor celor mici, capabilă să deschidă calea spre noi oportunități.
varietatea factorilor care sprijină obținerea performanței - precum bunăstarea emoțională și mediul de lucru armonios.
Pentru a înțelege îngrijorările părinților față de actul educațional, Novakid, platforma de engleză pentru juniori între 4-12 ani, a derulat un sondaj în rândul a patru țări: România, Polonia, Turcia și Italia. Răspunsurile au fost colectate în luna februarie 2025, iar eșantionul a fost format din 300 de persoane din fiecare regiune.
Părinții, în mare parte satisfăcuți de sistemul educațional
Calitatea serviciilor educaționale influențează, în mod cert, interiorizarea cunoștințelor de către copii. Din fericire însă, majoritatea respondenților (55%) au declarat că experiența din cadrul școlilor este calitativă. România conduce la acest capitol cu un procent de 76%, podiumul fiind completat de Italia - 53%, Polonia - 52% și Turcia - 38%.
Atunci când vine vorba despre comunicarea dintre școală și familie, părerea generală (61%) a fost una pozitivă, instituțiile de învățământ menținând un dialog deschis. Cei mai mulțumiți au fost, din nou, părinții români (67%), pe locul doi situându-se cei italieni (65%), urmați de cei polonezi (63%) și turci (50%). Cât despre metodele de predare, aproape un sfert din totalul participanților (23%) au subliniat că nu sunt la nivelul așteptărilor. Și totuși, în mod particular, 69% dintre cei din România, 64% dintre cei din Italia, 60% dintre cei din Polonia și 44% dintre adulții din Turcia s-au arătat satisfăcuți de ele.

Aliniere la nivelul îngrijorărilor și așteptărilor
După cum era de așteptat, părinții au evidențiat și câteva îngrijorări resimțite când copiii se află în mediul școlar. Pentru România (54%), Turcia (59%) și Polonia (48%), bullyingul a fost principala temere, o chestiune destul de sensibilă, care ar trebui să tragă un semnal de alarmă. Pentru 47% dintre respondenții italieni, calitatea educației și pregătirea profesorilor a ocupat poziția fruntașă la categoria îngrijorărilor. Clasamentul general a acordat importanță și altor temeri: siguranța fizică a copiilor în școală (41%), influențele negative (37%), lipsa atenției individuale din partea profesorilor (31%), modul în care este abordată sănătatea psihică în instituțiile de învățământ (28%), volumul mare de teme și presiunea academică (27%), stresul cauzat de examenele și evaluările dese (22%), accesul la resurse adecvate (19%), dar și lipsa comunicării între părinți și cadrele didactice (14%).
În ceea ce privește așteptările părinților, ele vizează în mare parte calitatea actului de predare. Principalele doleanțe au vizat accesul la o educație de calitate, bazată pe o programă actualizată (pentru 65% dintre români, 63% dintre turci, 50% dintre polonezi și 41% dintre italieni), asigurarea unui mediu sigur și prietenos (pentru 63% dintre români, 58% dintre turci, 52% dintre italieni și 47% dintre polonezi), stimularea creativității (pentru 59% dintre turci, 56% dintre români, 46% dintre polonezi și 41% dintre italieni), precum și dezvoltarea abilităților și competențelor necesare pentru piața muncii (pentru 52% dintre turci, 48% dintre polonezi, 43% dintre români și 41% dintre italieni).
Întrebați ce părere au despre maniera în care este sprijinită bunăstarea psihică a elevilor, respondenții din România (39%) și Italia (37%) au privit cu optimism situația, menționând că este tratată bine. La polul opus, cei din Polonia (36%) au fost destul de nemulțumiți de acest aspect.
Temele, subiect de dezbatere
În intervalul de vârstă 7-9 ani, temele pentru acasă reprezintă un topic delicat de discuție. Unii adulți consideră că eliminarea acestora ar contribui la un echilibru mai bun între școală și viața personală, în timp ce alții sunt de părere că joacă un rol important în dezvoltarea responsabilității și disciplinei.
La nivelul celor patru țări participante la sondaj, 35% dintre părinți susțin renunțarea la teme, 30% se opun acestei măsuri, 22% sunt indeciși, iar 13% au nevoie de mai multe informații pentru a lua o decizie. Situația localizată arată că 42% dintre respondenții din România sunt de acord cu îndepărtarea temelor, la fel 39% dintre cei din Turcia, 32% dintre cei din Italia și 27% dintre cei din Polonia. În schimb, această propunere este contestată de 41% dintre persoanele chestionate din Polonia, 33% din Italia, 25% din România și 19% din Turcia.
Referitor la cantitatea și calitatea exercițiilor pentru acasă, cele mai ridicate niveluri de nemulțumire se înregistrează în Turcia și România, prima având un procent de 52%, iar a doua de 37%. În antiteză, cei mai mulțumiți sunt cei din Italia (37%). Interesant este faptul că un număr semnificativ de părinți au adoptat o poziție neutră față de acest subiect. Procentual, 40% dintre polonezi, 37% dintre italieni, 29% dintre români și 19% dintre turci nu și-au exprimat o opinie clară.
Dificultățile ridicate de exercițiile pentru acasă
Cât despre dificultățile întâmpinate în realizarea exercițiilor pentru acasă, media generală a scos la iveală că 26% dintre părinți consideră că sunt prea multe, 21% că sunt neinteresante, 20% că sunt prea complicate, procentul celor care nu au nicio problemă în privința lor fiind de 32%. Merită menționat și că cei mai mulți dintre respondenții români (29%) au fost de părere că volumul temelor este prea mare, cei mai mulți dintre cei turci (30%) au susținut că exercițiile în cauză sunt neinteresante, iar cei mai mulți dintre cei italieni (39%), respectiv dintre cei polonezi (42%) au spus că nu au nicio problemă cu ele.
Prin realizarea unor astfel de studii, Novakid își propune să sprijine atât învățământul public, cât și pe cel privat, aducând în atenție aspecte cheie pentru îmbunătățirea sistemului educațional. Informațiile extinse ale studiului pentru România pot fi citite integral aici, pe blogul oficial al Novakid în țara noastră.
Este remarcabil faptul că platforma EdTech menține o comunicare eficientă cu tutorii cursanților săi, oferindu-le o perspectivă detaliată asupra progresului real al copiilor. În același timp, le deschide celor mici numeroase oportunități pentru un viitor de succes, prin metode interactive și personalizate.
Despre Novakid
Novakid este o școală de engleză online pentru copii, fondată în 2017 în Silicon Valley (SUA), de Max Azarov și Dmitry Malin. Astăzi, platforma are peste 3.100 de profesori calificați, care oferă unui număr de peste 80.000 de elevi acces la educație de calitate prin intermediul unei platforme interactive, concepută pentru juniorii cu vârste cuprinse între 4 și 12 ani.
Programul educațional Novakid - Engleza ca limbă secundară (ESL) respectă Cadrul European Comun de Referință (CEFR) și a fost dezvoltat în raport cu interesele și vârstele specifice ale copiilor. Folosind gamification, realitatea virtuală și inteligența artificială, Novakid a conceput un mediu de învățare dinamic și interactiv, care îi ajută pe micuții din întreaga lume să devină fluenți în limba engleză.
Metoda unică de evaluare a progresului Novakid (peste 1.500 de parametri, testare A/B și alte componente ale unei abordări bazate pe date) asigură rezultate excelente și permite profesorilor să adapteze programul la nevoile și interesele individuale ale fiecărui copil.
Sursa:
Etichete:
Dată publicare:
18-03-2025 11:43
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.