(P) Cumpărăturile de Crăciun - cum va arăta comerțul de succes în acest decembrie atipic

03-12-2020 13:31

cadouri

Dacă cineva așteaptă an de an sosirea lui Moș Crăciun cu mai multă nerăbdare decât copiii, aceștia sunt retailerii români.

Cu încasări mai mari de până la 50% față de restul timpului și cu magazinele pline de clienți, perioada sărbătorilor de iarnă asigură longevitatea și cash flow-ul comercianților.

Anul acesta însă se anunță mult mai sărac în daruri și portofele deschise larg. Clienți speriați de al doilea val al epidemiei, norul instaurării unei noi situații de urgență, mall-uri pe jumate goale, tăierea bugetelor pentru cheltuielile de sărbători amenință magazinele cu dispariția de pe piață. După o vară cu veniturile înjumătățite, comerțul va trebui să confrunte, cu și mai mult curaj, nevoie de schimbare și adaptare la noul normal.

Specialiștii și analiștii în retail indică cu toții în cor soluția: digitalizare, digitizare, digitalizare. Orice lanț de magazine va depinde în viitorul apropiat de soluțiile tehnice pe care va reuși să le implementeze și adopte rapid. În toate operațiunile unui magazin, fie că vorbim de aprovizionare, stocuri, contabilitate, vânzare ori marketing, orientarea spre digital și capacitatea organizației de a se îndrepta pe soluții furnizate de sectorul IT, va decide cine va prinde și următorul Crăciun.

Iată care sunt principalele puncte pe care ar trebui să te concentrezi conform consultanților KPMG și McKinsey și unde îți vine în ajutor un retail soft precum al celor de la POB Soft.

1. Găsirea soluțiilor pentru aprovizionare rapidă și livrarea cumpărăturilor acasă, în preajmă locuinței, ceea ce în limbajul de specialitate e numit curbside pickup, sau la ușa magazinului - vor fi provocările sezonului pentru managerii din retail. Traficul în magazine nu va putea fi previzionat ușor în perioada următoare și va depinde de evoluția situației epidemiologice și de măsurile autorităților. De aceea e important să fiți pregătiți pentru orice fel de scenarii și să puteți reapropviziona rapid dacă sunt zile cu vânzari mari sau să returnați marfa, dacă ea rămâne prea mult timp pe rafturi. Un program gestiune precum POB Soft afișează stocurile în timp real, programul permite o configurare foarte rapidă a furnizorilor și clienților, facturi, avize, bonuri de consum, note de transfer se generează fără mari bătăi de cap de orice angajat fără pregătire în it. Și cum cel mai probabil majoritatea clienților vor prefera să comande online cumpărăturile sau să le ridice din fața magazinului cu minimum de interacțiune, posibilitatea de integrare a softului de gestiune cu platformele de livrare prin curier este de un real folos.

2. Cunoașterea clienților și a felului în care și-au schimbat obiceiurile de consum vor fi determinante pentru succesul vânzărilor. Tot mai multă lume a descoperit în perioada de carantină comerțul electronic și în următoarea perioadă vânzărilor online vor crește și mai accentuat. Odată cu această descoperire clienții au fost mult mai dispuși să testeze mărci și magazine noi acest lucru determinând pierderi semnificative pentru unii retaileri și oportunitatea de a câștiga, nesperat poate, un număr mare de cumprători pentru alții. Preferința pentru online nu înseamnă renunțarea la comerțul tradițional, ci nevoia retailerilor de a oferi o experiență integrată, omnichannel. POB Soft, permite folosirea bazei de date a magazinului pentru configurarea rapidă a unui magazin virtual.

3. Reducerea costurilor și eficientizarea modelului de business este ceea ce aduce perenitatea și prosperitatea afacerii în perioadele de criză. Cei care știu să profite de aceasta perioada dificilă pentru a face schimbări pe termen lung sunt cei care vor ieși învingători. Cheltuielile ținute sub control și soluțiile it sunt cu siguranța cheia. Un soft de gestiune si contabilitate precum POB Soft reduce timpul alocat operațiunilor de gestiune, recepție și vânzare, te ajută să funcționezi cu o echipă mai suplă și să oferi serviciile omnichannel pe care clienții le caută tot mai mult. Fiecare leu economist care pune mai puțină presiune pe bugetul firmei, înseamnă un pas spre un viitor mai solid din punct de vedere financiar.

Anul acesta nu cei cuminți primesc cele mai multe daruri, ci retailerii care vor implementa cele mai avantajoase soluții it de pe piață pentru regândirea modelului de afaceri precum cea de la PobSoft

Autor: Ana Niculescu

Sursa: StirilePROTV


VIDEO PROTVPLUS.RO