România are cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa. Trenurile circulă mai încet ca în comunism


Ultimul update: Sambata 02 Martie 2019 19:41
Data publicarii: Sambata 02 Martie 2019 19:02
Categorie: Romania, te iubesc!

România are cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa. Iar în clasamentul mondial ne depășesc și Moldova sau Bangladesh.

Un drum cu trenul de la București la Timișoara durează mai mult decât cu unul cu mașina, iar biletul poate fi și de două ori mai scump decât cel de avion. Trenurile circulă mai încet decât în anii 90'. Duminică, la "România, te iubesc", vorbim despre Căile Ferate Române și trenurile celui mai mare transportator de stat.

Cu peste 11.000 de kilometri de cale ferată, România are una dintre cele mai extinse reţele feroviare din Europa. Dar şi printre cele mai prost întreţinute.

CFR-ul nu reuşeşte să repare sinele aşa că introduce an de an mii de restricţii de viteză, motiv pentru care trenurile circulă în prezent cu o viteză medie de 43 km/h, mai încet decât în timpul perioadei comuniste.

Ionuţ Ciurea, preşedinte Asociaţia Pro Infrastructura: ”Aproximativ 70% din reţea prezintă degradări mari, restricţii mari de viteză.”

La emisiunea "România, te iubesc" vă prezentăm situaţia de pe Dealul Balota, unul dintre punctele negre ale reţelei feroviare. Trenul se zgâlţeie pe şine, iar zgomotul frânelor devine asurzitor.

Aici viteza maximă este restricţionată la 30 de kilometri pe oră. Luăm la picior această porţiune pe unde trec zilnic trenuri cu mii de călători. Aici lipsesc două şuruburi de prindere, plăcile de metal încep să tremure, la fel şi şuruburile care nu mai au priză în traversele putrezite.

Şina a fost reparată cu tot felul de improvizaţii care pot ceda în orice moment. În vârful dealului, întro zonă inundată, traversele plutesc pe mâl.

Uite cum e aici şina pluteşte pe nămol, traversele au putrezit. Aici calea ferată stă pe nămol şi se mişcă sub greutatea mea.

În ultimii 8 ani 7 trenuri au deraiat pe Dealul Balota din cauza şinelor proaste. Anul acesta CFR a primit 40 de milioane de lei pentru reaparații. Insuficient.

Duminică discutăm şi despre sutele de vagoane CFR călători care stau trase pe dreapta deoarece compania n-a reuşit să le repare.

Duminică de la ora 18:00 vă prezentăm cât de gravă este situaţia de pe căile ferate. Am consultat documente potrivit cărora trenuri cu călători au deraiat după ce au rămas fără frâne. Dar şi situaţii în care vagoanele au fost azvârlite de pe traseu din cauza şinelor proaste.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

 

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

BUCUREŞTI. COLAPS IMINENT. La un pas de-a nu mai avea apă caldă şi căldură
BUCUREŞTI. COLAPS IMINENT. La un pas de-a nu mai avea apă caldă şi căldură
România, te iubesc. Un munte de prostie. Emisiunea integrală, 16 septembrie 2018
România, te iubesc. Un munte de prostie. Emisiunea integrală, 16 septembrie 2018
Paula Herlo
”România, știi bine”. Paula Herlo analizează cazul Săpoca și reacția statului român
”România, știi bine”, EPISODUL VIII. Paula Herlo prezintă realitatea din judeţele sărace
”România, știi bine”, EPISODUL VII. Cosmin Savu descrie construcția unei rețele de trafic de oameni
Ce a găsit Rareș Năstase la biroul de parlamentar din Caracal al deputatului PSD Iordache
”România, știi bine”, EPISODUL VI: Ovidiu Oanță și Rareș Năstase, despre cazul de la Caracal
”România, știi bine”, EPISODUL V. Rareș Năstase, despre fenomenul depopulării
”România, știi bine”, EPISODUL IV. Paul Angelescu: De ce este un chin să mergi cu trenul în țară
”România, știi bine”, EPISODUL IV. Paul Angelescu: De ce este un chin să mergi cu trenul în țară