Revista presei: Viitor sumbru. Vom avea 1000 km de autostrada, abia in 2080
Emil Boc a declarat in nenumarate randuri in ultimii 2 ani ca investitiile in infrastructura sunt prioritare si vor fi salvarea din criza, insa pe santiere situatia e diferita, avand in vedere ca in prezent sunt in constructie doar 313 km de autostrada.
Ziarul Financiar scoate la iveala o realitate care ne pune pe ganduri: lucrarile sunt gata in medie doar la 27%, termenele pentru finalizarea unor tronsoane de autostrada fiind amanate pentru 2011, cand ar putea fi dati in folosinta 83 km de pe coridorul IV - Nadlac-Constanta.
Ritmul greoi de constructie de autostrazi ar putea conduce la pierderea de fonduri europene pentru infrastructura, care sunt accesibile pana in 2013, in timp ce tinta de 1.000 km de autostrada anuntata in ultimii zece ani de autoritati ar putea fi atinsa in cel mai optimist caz in 2015-2020, in cel mai pesimist in 2080.
Evenimentul Zilei prezinta un caz mai fericit, in care autoritatile au reusit sa acceseze fonduri de la Uniunea Europeana si astfel s-a reusit reabilitarea mai multor drumuri. Consiliul Judetean Ilfov a obtinut banii si lucreaza deja la urmatoarele proiecte de modernizare a drumurilor judetene: Snagov-Gruiu, Branesti - limita judetului Calarasi, Ganeasa - Branesti, Afumati - Ganeasa, Buftea, Ma nastirea Pasarea - Cozieni, Darasti - 1 Decembrie, Pantelimon - Cernica - Tanganu, Centura Capitalei - Domnesti, Centura - Stefanesti - Dascalu - Gradistea si DN 1 – Caldarusani.
In total, au fost depuse 18 proiecte pentru reabilitarea si modernizarea drumurilor din judet. Dintre acestea, trei au fost respinse, 11 au fost contractate, iar patru sunt in evaluare, potrivit Soniei Dragulescu, consilier superior la Prefectura Judetului Ilfov. Valoarea totala a proiectelor contractate se ridica la 54,4 milioane euro, din care 44,37 milioane euro sunt asigurati din fonduri europene si centrale.
Insa un caz prezentat de Romania Libera a scos la iveala una din sutele de nereguli care fac ca tara noastra sa stea pe loc. Un consortiu a obtinut un contract de reabilitare a unui drum national, desi solicitase un pret cu 16 milioane euro mai mare decat primul clasat la licitatie. Directia Regionala de Drumuri si Poduri Craiova (DRDP Craiova), subordonata Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), a acordat licitatia pentru modernizarea a 188 de kilometri din drumul national DN 67B Scoarta-Pitesti asocierii Strabag-Delta ACM 93-C&I Euroconstruct SRL, desi oferta acestei firme era cu 16 milioane de euro, respectiv cu 20%, mai scumpa decat oferta primului clasat, compania Romstrade. Oferta acesteia a fost de 70,9 milioane euro, in timp ce cea a asocierii Strabag-Delta ACM-C&I Euroconstruct SRL a fost de 86,45 milioane euro. Celelalte firme au avut oferte cuprinse intre 96,92 milioane euro si 128,94 milioane de euro.