YouTube intentioneaza sa introduca un serviciu cu plata care sa excluda reclamele de pe site
YouTube ia in considerare introducerea unui serviciu contra cost care sa le permita utilizatorilor excluderea reclamelor care ruleaza pe site, in conditiile in care compania vrea sa-si creasca veniturile prin dezvoltarea unor servicii cu plata.
"Consumatorii vor putea alege sa vada reclamele sau sa plateasca o taxa, ceea ce reprezinta un model interesant. Exista deja mai multe aplicatii mobile care le permit utilizatorilor sa aleaga daca vor ca reclamele sa le fie afisate pe ecran sau sa plateasca pentru a evita acest lucru", a declarat Susan Wojcicki, directorul general executiv al YouTube.
Wojcicki a decis orientarea companiei spre introducerea serviciilor cu plata.
"YouTube se bazeaza, in acest moment, pe publicitate, ceea ce este excelent, pentru ca asta ne-a permis accesul la un miliard de utilizatori. Dar va fi un moment in care oameni nu vor mai vrea sa vada reclame", a declarat Wojcicki.
YouTube lucreaza la un model de afacere bazat pe plata unor abonamente, marcand o schimbare importanta fata de conceptul centrat pe publicitate, care a transformat platforma in cel mai mare site video din lume.
In luna iunie, YouTube a anuntat ca intentioneaza sa lanseze un serviciu contra cost de streaming de muzica, care va exclude reclamele.
Proiectul nu a fost, insa, pus in aplicare, intrucat divizia Google a primit critici de la organizatii ale producatorilor privind termenii nefavorabili ai contractelor impuse de companie.
De asemenea, in urma cu un an, YouTube a creat o optiune prin care furnizorii de continut isi pot crea propriile canele bazate pe abonament.
Aceste canale le permit creatorilor de clipuri video sa incaseze o taxa de la utilizatorii care vor sa se uite la materialele lor. De la preluarea conducerii YouTube in luna februarie a anului trecut, Wojcicki a incercat sa gaseasca noi metode pentru ca divizia pe care Google a cumparat-o in 2006 pentru 1,65 miliarde de dolari sa genereze venituri si profituri mai mari.