Taxiul fara sofer, inventat de cercetatorii de la Universitatea din Seul. Orasul aglomerat in care isi va face debutul
Viitorul taxiurilor fara sofer e tot mai aproape. Ne promit cercetatorii sud-coreeni, care testeaza un astfel de vehicul, intr-un campus universitar.
Clientul poate sa comunice cu masina fara sofer prin intermediul unei aplicatii instalate pe telefonul inteligent.
Taxiul fara sofer a fost creat de o echipa de cercetatori de la Universitatea din Seul. Intr-o prima etapa, acestia au dotat un sedan clasic cu camera de filmat, scanere si senzori. La bord a fost instalat si un computer cu display, pe care sunt redate harta orasului, traseul ales si conditiile in care se desfasoara deplasarea.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Seo Seung-Woo, director al centrului de IT, Universitatea Nationala din Seul: "Avem o masina care se bazeaza pe inteligenta artificiala. Isi imbogateste abilitatile pe masura ce se confrunta cu diverse situatii, si poate fi imbunatatita cu tehnologii noi, odata ce apar."
Vehiculul poate comunica cu orice telefon inteligent, prin intermediul unei aplicatii.
Seo Seung-Woo, director al centrului de IT, Universitatea Nationala din Seul: "Chemi taxiul cu ajutorul telefonului inteligent. Masina te localizeaza si vine si te ia. Apesi butonul destinatie, alegi locul unde vrei sa ajungi si te duce acolo. Te lasa pe tine si pleaca apoi catre un alt client."
Taximetrul a fost testat in ultimele 6 luni in campusul universitatii. A parcurs mii de kilometri fara niciun incident. Asta nu inseamna insa ca ar trece automat testul soselei, intrucat, in campus, viteza maxima de deplasare este de 30 de km pe ora si nu exista semafoare. Cu toate acestea, masina a invatat sa opreasca la stop si la trecerile de pietoni, sa ia curbe si sa depaseasca alte vehicule. Ar urma sa fie testata pe sosele de viteza si abia apoi va trebui sa "isi faca debutul" pe strazile aglomerate din Seul.