iLikeIT. Gigantii Apple, Samsung sau Sony investesc miliarde de dolari in produse care nu au succes la public
Zilele acestea, prea ne incurcam in tehnologia care ar trebui sa ne simplifice vietile. Jucatorii din industrie par complici la cheltuirea banilor pe produse care avanseaza lent si aiurea pe alocuri.
Astazi vorbim despre nemultumire tehnologica.
Zilele trecute urmaream conferinta dezvoltatorilor, organizata de Apple. Este momentul in care compania arata in premiera viitoarele sisteme de operare, cum e cel care vine pe viitorul iPhone, tehnologii si produse noi. Senzatia noastra a fost insa ca am asistat intr-un fel la reluarea conferintei Google pentru dezvoltatori care s-a petrecut acum vreun an.
Am aflat ca vom primi iOS 11. Mai rapid si mai sigur, numai pe dispozitivele noi. Asadar, iOS 11 va debuta pe iPhone 7s sau 8. Si va veni ca update gratuit pe 7, 6s si 6. Pe tableta, arata spectaculos. Transforma iPad-ul din jucarie intr-un fel de netbook.
Are de acum si bara de aplicatii si file manager - wow, multumim Apple, nu e decat 2017.
Tot Apple lucreaza de zor s-o faca pe Siri desteapta si placuta. Pana la urma, zeci de milioane de oameni au dat bani buni pe un iPhone, iar ea n-a trecut de nivelul unei prezentatoare meteo plictisitoare. Adica vorbeste putin si o asculti doar daca nu ai chef sa dai un clic. Acum, promite ca se upgradeaza la nivelul lui Miss Potts, secretara lui Iron Man, care se va uita si prin mesaje si o sa apara pe interval de doua-trei ori pe film.
Siri va fi integrata si in HomePod. Un fel de iPod cu difuzor, dar fara ecran, cu care vei vorbi cat sa afli prognoza meteo.
Probabil, si sa pui muzica, dar numai din Apple Music.
Amazon si Google au deja difuzoare similare, care stiu sa faca mult mai multe lucruri, de anul trecut.
Alexa, de la Amazon, costa 180 de dolari, varianta de top. Google Home e doar 110. Cat vrea Apple pentru noul produs? 349 de dolari.
Update-ul de la MacPro costa 5.000 de dolari
Editorii video, artistii in general, aveau insa nevoie de ceva puternic de la Apple. Asa a aparut, in urma cu 4 ani, MacPro, cu pret de plecare de 3.000 de dolari. Compania i-a facut in final un fel de update.
Ecran nou, procesor cu 18 nuclee, se misca foarte bine pe RAM si o placa noua de la AMD. Toate conectate la un monitor cu rezolutie 5K. Tot 5K, dar in dolari, va si costa. 5.000 de dolari, adica. Trebuie spus ca poti lua ceva similar de pe piata la jumatate de pret, dar nu va fi la fel de frumos.
Nici Samsung nu se simte prea bine. Explozia lui Note 7 i-a scuturat pe coreeni de niste miliarde din profit. Sigur, a venit S8 care a impresionat. Doar ca e singurul lor produs cu vizibilitate. Macar cei de la Apple tot incearca piata cu diverse produse.
Samsung ne-a aratat si ceasuri destepte, si casti fara fir si... le cumpara cineva?
S8 - care, repetam, chiar este superb - trebuia sa faca revolutie cu Bixby, un asistent vocal care recunoaste obiecte, raspunde in scris… face de toate.
Coreenii par porniti sa copieze orice aplicatie noua de la Google. Bixby ar trebui sa tina loc de Google Assistant, asa cum S Voice trebuia sa o bata pe Siri. Si stim cu totii cat de bine s-a terminat asta. Cu accent pe terminat.
Ar mai fi DEX, unealta care iti poate transforma telefonul in Desktop. O singura problema avem: ultima data cand am cautat inventia prin magazinele online, stocul era aproximativ zero. Ca la camera 360 care filmeaza 4K, dar face live 360 pe Facebook cu purici. Deci?
Designul lui S8 ramane sinugurul atu. Si ecranul. Si viteza. Dar toate aceste update-uri incrementale vin la un pret mai mare cu o suta de euro decat un iPhone. Altfel, Samsung mai face si tablete, doar ca si acestea sunt foarte scumpe.
Ajungem si la Sony. Serios daca mai intelegem ce face cu telefoanele. Finala Champions League, Juve-Real, reclama mare cu Sony XZ Premium. In afara de studioul nostru, l-ati mai vazut pe undeva? Apoi, va amintiti de slow-motion la 960 de frame-uri care nu e slow-motion la 960 de frame-uri decat pret de o secunda?
Huawei. Cum faci un brand care se pronunta atat de chinezesc sa sune trendy? Il pui langa Leica, Pantone, AKG si Porsche. Daca iti si iese, asta e tare.
Doar ca nu stiu cate telefoane de 1.300 de euro au si vandut din aventura Mate 9 Porsche Design. Sper macar ca vreo suta, cat pentru un 911 Turbo. Cat despre Huawei P10, Marian foloseste unul si il tot intreaba lumea cum ii merge iPhone-ul.
Sa trecem la LG. G6 e un telefon minunat, din toate punctele de vedere, mai putin unul. Nu, nu mai e nici pretul, ca e 2.900 de lei, zilele astea.
Toata lumea il lauda, dar nu si-l cumpara.
Incheiem lista cu HTC. Credeam ca v-ati invatat lectia cu Google Pixel. Degeaba e performant daca e urat si scump.
U Ultra si U11 au iesit deja pe piata si arata ca o oglinda din poseta unei dansatoare de cabaret. Pe Ultra, spatele crapa usor. Si incercam inca sa intelegem care e treaba cu U11.
Sursa: Pro TV
Etichete: ilikeit, apple, HUAWEI, samsung, LG, george buhnici,
Dată publicare:
09-06-2017 15:06