iLikeIT. Gadgeturile care te feresc de accidente sau iti arata cine ti-a lovit masina noaptea in parcare
Toti ne-am trezit cu masina zgariata sau chiar lovita desi eram siguri ca nu va pati nimic in parcare. Tehnologia nu ne poate ajuta sa prevenim asemenea situatii, dar macar identifica faptasul.
Americanii de la FuseChicken se lauda ca au creat cablurile indestructibile. Iar acum au creat Bobine Auto, un cablu care nu e doar rezistent, ci iti mai si tine telefonul drept, tinand loc de suport de telefon. Teoretic, ar putea tine chiar si o tableta – si, mai important, te scapa de amenzi sau de accidente, fiindca ai ambele maini libere.
Avem cablu, dar unde il bagam? Exista acum incarcatoare Quick Charge, care reduc timpul de incarcare la jumatate. Merg insa doar pe dispozitivele care au inglobata aceasta tehnologie.
Daca aveti mai multe dispozitive, Vetter a lansat incarcatorul cu trei porturi USB. Poate sa duca in total pana la 5.1 A si pe port 2.4 A. Are tehnologie auto-sense, adica furnizeaza amperaj in functie de cat ii cere device-ul si distribuie uniform. Zus, care a fost creata gratie unei finantari pe Kickstarter, incarca doar 2 dispozitive, dar tine minte unde ai parcat – lucru foarte util celor care merg des la mall.
Vicovation Marcus 4 este o camera de masina care suporta HDR. Ar putea fi cea mai buna camera de pe piata la ora actuala cu tehnologie HDR si xtreme HD. Are rata de defectare sub 1% (sunt 2-3 branduri care se pot lauda cu asta printre care si Mio). Filmeaza cel mai bine in orice conditii: ploaie, contre jour, noapte, nori si soare. E drept, costa in jur de 1.000 de lei, dar are filtru CPL, astfel ca pe filmare sa nu se vada doar farurile masinilor care vin din fata sau razele soarelui care bate in parbriz
O camera video auto trebuie sa se descurce singura in orice conditii. N-ai timp la volan sa stai sa reglezi. De aceea se recomanda camere video dedicate. O camera video de actiune de exemplu, nu prea e buna pentru ca are baterie. Camerele se incing de la soare, functionare si incarcarea bateriei. In general de asta se strica: se incing bateriile si pocnesc. De aceea, majoritatea producatorilor de camere video auto au renuntat la baterii. Au sau niste condensatori sau niste baterii foarte mici care tin camera in viata cand opresti motorul.
Alta caracteristica importanta este butonul de salvare eveniment (emergency). Cand se intampla ceva in trafic, vrei sa salvezi acele fisiere pentru a le regasi usor. Camerele in general scriu in bucla si te poti trezi ca se sterg evenimente importante pe care voiai sa le salvezi. Cand apesi butonul respectiv, camera salveaza in general un minut de filmare (30 secunde inainte de apasare si 30 de secunde dupa) in alt folder. Alte camere pun optiunea de lock pe fisierul respectiv. Oricum, e 32 GB incap cam 7 ore de filmare si pe 64 cam 14 ore. Practic camera se asigura ca ai tot timpul ultimele 7/15 ore de film cu drumul tau.
Tot camerele moderne au si optiunea de parking mode. Practic stau deschise si, in momentul in care se misca ceva in cadru sau senzorul G simte ca masina a fost lovita, incep sa salveze pe cardul SD. Astfel salvezi si spatiu si gasesti si repede ce s-a-ntamplat peste noapte. Este foarte important de retinut ca daca doriti sa le folositi si in acest mod va trebuie sau o priza de bricheta conectata permanent la baterie (unele modele de masini au aceasta optiune) sau sa conectati camerele direct in panoul de sigurante al masinii cu ajutorul unui electronist auto de la producatorul masinii.
Un alt gadget foarte util este sistemul de prindere a telefonului in grila de ventilatie. E foarte bun daca ai grila de ventilatie sus. In plus, vara, iti si racesti telefonul care se-ncinge de la prea mult waze. Iar pentru a prinde telefonul pe bord, exista un sistem cu ventuza adeziva si cu un sistem foarte simplu de prindere. Se poate prinde de orice suprafata plana. Daca lipiciul se umple de praf, se clateste ventuza cu un pic de apa si devine din nou lipicioasa.