iLikeIT. Cum au aparut “delfinii maidanezi” in Dambovita. Autorul jurnalului lui Tetelu face istoria viralelor romanesti

Ultima actualizare: 06-10-2015 07:02

"Doamne, aj vrea sa fiu nemuritor. Macar o zi." Sau "Doamne, aj vrea sa fiu mai bogat decat mine insusi!". Sunt vorbele celebrului Tetelu.

Cel mai colorat personaj invizibil al ultimilor ani este - neoficial, cica - plasmuirea imaginatiei bogate a lui Dragos Musat. Pe care il stiti, cu siguranta, de la televizor. Mintea lui ascutita a dus la scrierea unor pagini de istorie in advertising si in online.

Dragos a facut clipuri cu bataie lunga pana peste Ocean si rezultate notabile. Le-a dat pe net, dar a jonglat cu ele si in viata de zi cu zi. Sa ne amintim doar ca a adus delfini pe Dambovita, iar pe rockerii din Regie i-a convins sa se dezlantuie in zona de bricolaj...cu vopsea in par.

Astazi, asociem termenul cu notiunile de like si share. Cu social media si cu butoanele, in general. Dragos, insa, l-a nascut pe Tetelu pe vechiul calapod. “Un singur om a scris chestia asta: Tetelu. Pentru ca, dupa cum se stie, nu sunt eu Tetelu. Eu doar l-am ajutat, am facut rost de manuscrisele lui Tetelu. Tetelu este un personaj misterios, care a scris acest jurnal”, spune el. “Jurnalul lui Tetelu a inceput in 2003 si a tinut pana in 2012. Si s-a viralizat de la inceput. Cred ca prima editie a fost virala. Am auzit imediat vorbe: mama, a aparut ceva foarte tare in revista!

Tetelu a ajuns sa-si spuna pasurile saptamanal, in Academia Catavencu. “A fost o rubrica foarte populara, care se viraliza din gura in gura. Oamenii povesteau poantele din Tetelu, radeau la nebunia lui Tetelu. A fost viral pentru ca eu recunosc acum, o suma de poante care s-au nascut in Tetelu. “

Un viral nascut si ramas in offline. Fara sa isi fi dat seama, Dragos o pornise insa si pe un alt drum. “Inainte viralele se dadeau pe mail. Era un un link la un site sau la un filmulet. Acesta era share-ul inainte”, explica el.

In 2005, romanii abia deschideau ochii catre web. Lesne, deci, de intuit ca nici continutul autohton nu avea cum sa rupa norii. Dragos s-a numarat printre primii care au incercat marea cu degetul...Sub o forma foarte "la zi" si in 2015, HappyFish.

HappyFish a fost prima televiziune online profesionista din Romania, care s-a nascut inaitnea timpului ei. A fost un produs pe care marketerii nu prea l-au inteles. "La ce ne trebuie noua site care face virale?" Nu exista aplecarea asta de a populariza un produs prin virale. Nu exista conceptia asta.”

Cifrele erau insa proba succesului: milioane de vizualizari. Asa ca reteta viralului a fost adoptata rapid si in alte domenii, si in primul rand in creatia publicitara. Asa s-au nascut "Delfinii maidanezi", din Dambovita.

Cei doi actori de obarsie basarabeana au fost filmati de un profesionist. In prezent, exista conventii nescrise acceptate de publicul larg. O filmare "falsa" de amator trece sticla daca mesajul si realizarea sunt de calitate. Pe atunci, lumea nu statea sa analizeze atatea detalii... Mintea zbura libera, la fel ca delfinii lui Musat.

Ne-am gandit care e problema principala in oras - sunt cainii maidanezi. Si atunci ne-am gandit daca ar fi ceva maidanez, dar iesit din comun. Si aparut aceasta idee. Cum ar fi daca ar fi...delfini maidanezi? Unde ar fi delfinii maidanezi? Pai, in Dambovita ar fi! Ok, da-i bataie si fa-l! Asa au aparut delfinii maidanezi - un animal special, care era maidanez.

O alta idee de-ale lui Dragos a fost cea cu rockerii din Regie care isi vopsesc canera parul. Clipul a facut inconjurul lumii. Din Japonia, pana pe site-ul 9GAG.

Noi am filmat de 12 ori ca sa iasa ce avem acum in clipulet si sa arate absolut perfect, a fost filmat de 12 ori! Trebuie sa iti imaginezi ca de fiecare data, dupa ce baietii dadeau cu capul, ei isi bagau parul in care se afla un fel de vopsea de filmare. In care am mai adaugat niste smantana, ca nu eram siguri ca ne ajunge. Si dupa fiecare dubla trebuiau sa mearga, sa se spele, sa se usuce, sa spalam hainele si sa le uscam si sa o luam de la capat”, explica Dragos Musat

Rockerii meseriasi au ajuns inclusiv intr-un show online cu cele mai tari clipuri de pe net, extrem de popular in State. I-a prezentat Jason Biggs, actorul pe care romanii il stiu de pe cand incerca sa iubeasca pasional... o placinta americana.

Conteaza intotdeauna munca in echipa. Adica viralele astea le-am facut impreuna cu niste oameni, care au avut...toata lumea a avut idei. Si conteaza! La un moment dat - lucru remarcat de Jason Biggs - cand dau baietii cu capul, pentru ca ei dau circular, dupa care se muta cu fata catre perete si dau din cap asa. Si asta a fost ideea strategului. Ceea ce spune ca tot timpul cineva poate sa vina cu o idee buna. Adica nu e un singur om care face viralul. E o chestie de echipa.

Ceva mai impresionant ca realizare a fost clipul in care un avion comercial face cascadorii in apropierea solului.

Dragos si colegii au gustat si din amarul esecului. Nu s-au grabit sa treaca experienta la rateuri. Mai degraba si-au luat notite. “Se simte in intonatia omului cand este fals, cand este fake. La moldovenii aceia am rezolvat solutia prin limbajul acela specific, care dadea haz. "Uiti, bai, ratzi!" Radeai numai la accent... Pur si simplu cum vorbeau oamenii aia...Stiu oameni care dadeau in loop clipuletul ca sa asculte vorbele acelor moldoveni, care erau impecabile"

Stapanit de la cap la coada, viralul este o arma cu efect garantat. Poate fi folosit pentru a transmite orice tip de mesaj catre orice gen de audienta.

Viralul lui 2015 are vana, e plin de muschi. Si se bazeaza foarte mult pe felul in care oamenii reactioneaza la mesajul pe care il lanseaza creatorii de continut. In toate exemplele pe care vi le-am aratat, Dragos a gasit calea catre public. Iar reteta a dat roade. Deci...tu ce mai astepti?

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO