Facebook testează un buton de dezaprobare pentru comentarii
Compania americană Facebook a confirmat că testează în prezent o funcţie prin care utilizatorii îşi pot exprima dezacordul cu privire la anumite comentarii.
Deşi reprezintă cea mai apropiată funcţie de un „dislike”, opţiune cerută de mulţi ani de un număr mare de utilizatori, butonul prin care utilizatorii îşi pot exprima dezaprobarea este valabil doar pentru comentarii, nu şi pentru postările normale, relatează news.ro.
Plasat pe aceeaşi linie cu „Like” şi „Comment”, butonul „Downvote” nu are rolul opus al butonului „Like” şi nu face o diferenţă de apreciere între cele două funcţii – aşa cum este cazul pe Reddit unde se stabileşte astfel popularitatea unui subiect sau a unui comentariu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În schimb, „Downvote” este un instrument prin care utilizatorii îşi pot exprima dezacordul cu o anumită afirmaţie şi, eventual, să raporteze la Facebook comentariul respectiv şi să specifice motivul pentru care acel comentariu ar trebui eliminat.
Deşi are deja o facilitate similară, ce poate fi accesată dintr-un meniu contextual implementat în aşa fel încât să nu atragă prea mult atenţia, Facebook vrea ca prin noua abordare să genereze o implicare mai activă a utilizatorilor care să contribuie la eliminarea comentariilor nepotrivite.
Această abordarea ar putea ridica întrebări legate de cenzura pe care reţeaua socială, eventual la cererea unui regim opresiv, o poate impune în anumite cazuri şi în anumite regiuni ale lumii.
În prezent, butonul „Downvote” este testat pe un număr limitat de comentarii publice la postări ale unor pagini. Acesta poate fi observat doar de 5% dintre utilizatorii de Android din Statele Unite.