Strainii au scos un ghid de evitat Romania. Vezi care sunt punctele slabe
Hoti de buzunare, caini maidanezi agresivi, carute la drumul mare si cratere in asfalt. Aceasta este Romania in ochii strainilor. Toate aceste minusuri ale tarii noastre se regasesc pe paginile de web ale ministerelor de Externe europene.
Adevarul: Belgienii sunt atentionati de Ministerul de Externe de la Bruxelles asupra hotilor de buzunare care opereaza in zona garilor si in locurile publice. Turistii sunt sfatuiti sa nu aiba asupra lor documentele de identitate in original, ci doar copiile acestora si sa fie prudenti atunci cand platesc cu cardul la restaurant. „Desi in scadere, coruptia in randul politistilor ramane o problema. Calatorii sunt uneori opriti pentru control de falsi agenti de politie", atentioneaza MAE din Belgia. Romania n-o duce bine nici cu drumurile, nici cu respectul in trafic. „Pe drumurile publice, frecvent, intr-o stare lamentabila, soferii conduc adesea imprudent", arata avertizarile. „Drumurile pentru ciclisti, iluminatul public si panourile de semnalizare pentru biciclete sunt aproape inexistente in Romania", avertizeaza autoritatile de la Bruxelles. Belgienilor le este atrasa atentia ca „in trenurile din tara noastra au fost inregistrate furturi - rar- uneori dupa ce victimele au fost adormite de hoti cu ajutorul unei bauturi".
Romania Libera: Autostrada Soarelui se amana pentru 2014 Sperantele soferilor de a circula de la Constanta la Bucuresti pe autostrada in acest an sunt zdrobite de constructori. In ciuda anunturilor triumfaliste ale ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, si ale primului-ministru, Emil Boc, referitoare la inaugurarea autostrazii, acest lucru nu avea loc, cu siguranta, in anul curent. Potrivit informatiilor obtinute de Romania Libera, Editia de SE, Autostrada Soarelui va fi finalizata cel mai devreme in 2014. La cea mai recenta intalnire de lucru convocata de prefec¬tul Constantei, Claudiu Palaz, cu toti factorii de raspundere, inclusiv cu constructorii, a reiesit ca principala problema cu care se confrunta acestia din urma este lipsa certificatului de urbanism pentru o portiune de 14 kilometri, aflata intre Cernavoda si Medgidia. Prefectul, care a aflat de problema de la redactorii Romaniei Libere, a cerut explicatii constructorilor. Acestia spun ca au depus documentatia la Consiliul Judetean Constanta inca din vara anului trecut, dupa ce au hotarat modificarea traseului, dar ca nu au primit nici un raspuns. In lipsa certificatului nu se poate emite autorizatia de constructie.
Gandul: Anca Boagiu ii acuza ca "zac ca molusca". De ce nu vor francezii de la Colas sa construiasca cei 20 km dintre Cernavoda si Medgidia Principala problema sunt banii. Pentru ca proiectul a fost modificat, Colas a cerut mai multi bani, adica 8 milioane de euro in plus . Seful Transporturilor, Anca Boagiu, spune ca nu le poate da bani in plus pe un proiect mai ieftin, doar pentru ca au "zacut ca o molusca pe contractul asta pana acum si nu am facut nimic". Francezii aduc aminte si ca Transporturile au intarziat cu un an exproprierile La mijlocul saptamanii, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a anuntat ca se va putea circula pe autostrada Bucuresti-Constanta (A2) de la un capat la altul, doar ca pe portiunea Cernavoda-Medgidia nu se va merge pe autostrada, ci pe variante ocolitoare. publicitate Motivul este ca firma franceza Colas refuza sa lucreze pe un tronson de 19 kilometri, dupa cum sustine Boagiu. Colas a castigat licitatia in 2008. Autostrada Soarelui, de 225 km, ar putea fi astfel finalizata in aceasta vara doar in proportie de 90%, fara tronsonul de 20 km dintre Cernavoda si Medgidia.