Revista presei:Cum isi finanteaza ungurii autostrazile pe spatele romanilor
Aproape 13 milioane de euro este valoarea totala a vinietelor cumparate, in primele noua luni ale acestui an, de soferii romani care au circulat pe autostrazile din Ungaria.
Capital: Circa 15 milioane de euro sunt investite anual de romani in infrastructura rutiera maghiara. Banii provin din cele aproape 1,5 milioane de viniete cumparate de șoferii care tranziteaza țara vecina. In primele noua luni ale acestui an au fost achiziționate deja viniete in valoare de 12,7 milioane de euro, cei mai mulți bani virați in conturile autoritaților din Ungaria fiind platiți de șoferii de TIR-uri: opt milioane de euro in primele noua luni ale anului, 5,8 milioane de euro fiind valoarea vinietelor pentru o zi, cumparate de șoferii autovehiculelor mai mari de 12 tone.
Romania Libera:Ce sanse au bugetarii sa obtina cresteri salariale de 18 % Autoritatile romane au recunoscut, in urma discutiilor cu FMI, ca planul de restructurare bugetara nu a mai fost aplicat si ca din acest motiv va fi foarte greu sa se revina la nivelurile salariale dinaintea taierilor cu 25% operate in iulie. Cheltuielile cu personalul bugetar trebuie sa scada de la 9,2% din PIB, cat ajunsesera anul trecut, la doar 7% din PIB anul viitor. Deocamdata, reducerea salariilor cu 25% se dovedeste insuficienta pentru ca salariile au scazut cu doar 15% in administratie si 20% in educatie si sanatate.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Gandul: Planurile Dacia, in in Financial Times: o noua masina dedicata familiei si un mic vehicul utilitar Grupul Renault isi propune, potrivit Financial Times, sa ajunga, pana in 2015, la vanzari care sa depaseasca numarul de 550.000 de autoturisme anual, ceea ce reprezinta cu peste 50% mai mult decat media actuala. Acest target a fost fixat in conditiile in care grupul intentioneaza sa introduca, in curand, pe piata noi modele care sa se mentina in categoria masinilor low-cost. Ceea ce se stie, pana in acest moment, este ca Dacia va crea un alt autoturism destinat familiilor, precum si un mic vehicul utilitar.
Evenimentul Zilei: Comunitatea romanilor fara partener ia avant Vara aceasta, oamenii singuri implicati in proiectul Single Camps s-au plimbat impreuna prin tara, dar si in Ungaria sau Bulgaria. O parte dintre ei isi vor petrece Sarbatorile de Iarna impreuna, apoi vor merge la schi in Austria, iar anul viitor vor intalni membri ai comunitatilor de oameni singuri din Germania.
Jurnalul National: CNADNR arunca 81 milioane de euro pe un drum imaginar Practic, Romania plateste din 2006 pentru portiunea dintre Capitala si Brasov care nu este insa nici acum functionala. Astfel ca, potrivit raportului de plati efectuate de CNADNR catre diversi consultanti si constructori, sumele alocate pentru o autostrada "niciodata gata" se ridica la zeci de milioane de euro. S-au gasit bani pentru revizuiri de proiecte tehnice, consultanta sau asistenta. In final, din 2006 si pana acum am platit 5.100.000 de euro numai pe hartogaraie pentru tronsonul Bucuresti-Brasov. Ulterior, actele aditionale au scumpit o parte din tronsonul spre Brasov, mai exact Bucuresti-Ploiesti, modificarile de solutii costand aproape 76 milioane de euro!
Adevarul: Pe ce se duc banii UE: posturi de lux pentru diplomati si vaci fictive O parte din bugetul de 7 miliarde al „Ministerului de Externe al UE“ va fi cheltuita cu sutele de diplomati trimisi spre destinatii exotice. Nu se stie din ce motive, UE are nevoie de 46 de diplomati in Barbados, 27 in Papua Noua Guinee, 11 in Insulele Solomon, 92 in Maroc etc. In urma presiunilor Marii Britanii, liderii europeni au convenit pana la urma asupra unui buget UE pentru 2011 cu „doar" 2,9% mai mare fata de cel din 2010. Initial, cresterea trebuia sa fie de peste 6 procente.
Ziarul Financiar: Romgaz importa mai mult gaz scump, iar profitul ii scade cu 23% Romgaz, cea mai mare companie de stat care asigura jumatate din productia interna de gaze naturale, a avut o scadere a profitului de circa 23% in primele noua luni ale anului comparativ cu perioada similara din 2009, timp in care restantele de plata ale clientilor companiei s-au majorat cu aproape 22%.