Criza, saracie, somaj, disponibilizari. Ce lasa FMI in urma?
FMI si guvernantii mizeaza pe cresterea economica a Romaniei in acest an. Programele de restructurare vor continua, lista cu intreprinderile de stat monitorizate urmand sa fie extinsa.
Romania Libera: Misiunea institutiilor financiare pentru ultima evaluare a actualului acord stand-by s-a incheiat si urmeaza sa se negocieze conditiile privind un nou acord de tip preventiv. La finalul vizitei de la Bucuresti, seful misiunii FMI, Jeffrey Franks a declarat ca nu este exclusa posibilitatea ca economia Romaniei sa ramana in recesiune pentru al treilea an consecutiv, insa a men¬tionat ca „probabilitatea unei cresteri economice negative este destul de mica, mai mica de 10%". Desi atat guvernantii, cat si oficialii misiunii FMI-CE au prezentat intr-o nota optimista rezultatele actualui acord, discutandu-se chiar despre o redresare economica, reprezentantii oamenilor de afaceri au criticat unele aspecte ale acordului cu institutiile financiare. Potrivit presedintelui AOAR, Florin Pogonaru, acordul FMI nu a facut bine mediului de afaceri, si in loc de „centura de siguranta", a fost o galeata din care s-a consumat anarhic pentru pensii si salarii.
Gandul: „Salariile nesimtite” se intorc la serviciu. Andreea Frasie, directoarea de 35.000 de lei/luna – reinstalata de Justitie Andreea Frasie, cea mai mare dintre surorile care au facut furori cu salariile lor exorbitante de la Autoritatea Aeronautica Civila (AAC), obtinute in mandatul fostului director Florea Geica, a fost repusa in functia de director de resurse umane. Sentinta Tribunalului Bucuresti, din luna septembrie 2010, a fost pusa in aplicare, saptamana trecuta, cu executorul judecatoresc, care s-a deplasat la sediul Autoritatii din apropierea Aeroportului Aurel Vlaicu (Baneasa). Sentinta a fost atacata cu recurs, iar Simona Goldberger, purtator de cuvant al AAC, ne-a comunicat ca Andreea Frasie va primi, in continuare, salariul de inspector de specialitate - post in care a activat din ianuarie 2009, pana in ianuarie 2011.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Adevarul: Romania este blocata de conflictul dosarelor secrete Blocajul transferului actelor de la Consiliu la Parlamentul European ar putea duce la situatia in care statele membre Schengen sa nici nu fie puse in situatia de a da un vot pe aderarea Romaniei si a Bulgariei, la sfarsitul lunii februarie. De mai bine de trei saptamani, europarlamentarii Comisiei pentru Libertati Civile, Justitie si Afaceri Interne (LIBE) cer Consiliului European rapoartele tehnice pentru Romania si Bulgaria. Reprezentantii Consiliului sustin ca acestea sunt secrete, ca nu le vor trimite tuturor europarlamentarilor comisiei, dar ca o parte dintre acestia le pot studia.
Jurnalul National: Franks: In Romania imi plac sarmalele si economia Invata romana la Washington cu un profesor, savureaza sarmale, isi face cumparaturile la supermarket si deseori mananca in camera de hotel. Nu ii place inflatia din Romania, crede ca BNR va reusi sa o domoleasca, dar in acelasi timp sustine ca preturile sunt mici fata de restul Uniunii Europene, adecvate oarecum puterii de cumparare a romanilor. Ii plac romanii pe care ii compara cu latino-americanii. Ne asigura insa ca nu sunt multe asemanari intre economiile Romaniei si Argentinei, unde a lucrat in echipa care a contribuit la programul FMI in urma careia statul latin aproape ca a intrat in faliment.
Ziarul Financiar: Cand vom putea merge pe autostrada de la Nadlac la Constanta: abia peste un deceniu Autostrada Nadlac-Constanta, care tranziteaza tara de la vest la est, are finalizati in prezent doar circa 280 de kilometri din cei peste 850 pe care ii va avea in cele din urma. Astfel, doar tronsoanele Pitesti-Bucuresti (111 km) si Bucuresti-Cernavoda (151 km), alaturi de centura Sibiului (20,8 km) se afla in acest moment in exploatare. Daca in ultimele luni Ministerul Trans-porturilor si Infrastructurii a luat masuri pentru a se asigura ca macar licitatiile pentru celelalte tronsoane vor demara in perioada urmatoare, tronsonul Sibiu-Pitesti ramane inca sub semnul necunoscutului, avand in vedere costurile extrem de ridicate, estimate la circa 3,2 miliarde de euro, pentru care inca nu s-au gasit surse de finantare.