Romania, te iubesc: Turismul de aventura, magnet pentru straini, ciuma pentru autoritati
In vreme ce strainii platesc oricat sa aiba parte de turism de aventura, noi tinem ascunse de ochii lor tinuturi salbatice numai bune de explorat.
Cand a vazut ca nu e rost sa scoata bani din turism altfel, un tanar intreprinzator si-a pus pe el o blana de lup si le vinde strainilor satul dacic. Despre oferta lui, turistii afla din gura in gura pentru ca tour operatorii nu sunt intereati, cata vreme autoritatile nu le ofera nici un fel de faclitati.
Fascinati de Romania. Atrasi de salbaticia ei, de satele neatinse de noua ordine mondiala si de oamenii simpli. O nisa in turismul romanesc neexploatata si nevanduta de noi strainilor insetati de turismul spartan.
Pana sa faca bani cu adevarat din asta, Romania ar trebui sa plece ca sa invete de la altii ca nu e suficient sa ai peisajul salbatic, sate stravechi si obiceiuri frumoase. Plecam si noi impreuna cu ea sa aflam care sunt secretele unei afaceri cu turism de nisa si care sunt sansele ca tara noastra sa-si fac loc pe harta turismului mondial.
In drum ne iese in cale Cristi Varciu. Unul dintre putinii romani care a inteles ca salbaticia locurilor pe care le stie doar el se poate transforma in bani. A dezvoltat un intreg concept si le vinde strainilor satul dacic.
La cei 37 de ani are un CV care il recomanda. A facut facultatea de turism, dar diploma nu i-a folosit la nimic. A deschis trei magazine de produse alimentare pe care le-a inchis dupa ce si-a dat seama ca turismul salbatic ii aduce mai multi bani.
Pana sa ajunga sa castige 120 de milioane de lei pe luna, Cristi a bifat cateva lucruri esentiale pe care le-a invatat in facultate. Si-a facut un film de prezentare despre tabara dacica care poate fi vazut pe internet si care promite strainilor ca ii va intoarce in timp.
Putini sunt, insa, cei care ajug la el dupa ce vad totul pe internet. Pe cei mai multi ii agata la poalele muntilor. O data la trei zile, Cristi ia la picior toate pensiunile din zona in cautare de clienti.
Planul afacerii il face intotdeauna cu fiul sau. Odata stabilite contactele cu viitorii clienti, incep calculele. 120 de euro plateste fiecare turist pentru 3 zile traite in salbaticie. Matematica nu suna deloc rau. Scoate chiar si 100 de milioane la un grup, dar are si cheltuieli. Benzina si motorina cam 50 de lei pe zi, plus soferii, punem 400 de lei. Apoi inseamna si mancare. Bucatareasa, punem inca 700 de lei.
Cheltuielile se aduna, iar Cristi are noroc ca apeleaza la o retea de localnici cu tarife mai mici, negociate pe termen lung. Trage linie si e multumit.
Suficient cat sa achite si rata la o casa pe care si-a ridicat-o de curand, dar si pentru micile atentii cu care isi mentine in zona colaborarea cu patronii de pensiuni care-i asigura ponturile si ii promoveaza afacerea. Odata facute calculele, e momentul ca turistii sa plece in aventura.
Reconstitutirea drumurilor dacice o puteti viziona in primul material video atasat.
Romania, te iubesc: Turismul de aventura, magnet pentru straini, ciuma pentru autoritati- partea a -II-a
Traiesc in creierii muntilor in case vechi de sute de ani, numai dupa legi scrise de ei. Oameni si locuri pitoresti pe care turistii ii pot intalni doar urcand pe scari din lemn proprite in stanca.
Pare un loc secret, tocmai pentru ca nimeni nu s-a preocupat sa-l transforme in atractie turistica, desi la doar cativa kilometri se afla o statiune care primeste anual sute de mii de turisti.
Strainii au simtit potentialul acestor locuri si s-au mutat la noi ca sa ne arate cum se face turism de aventura.
Ce castig ar putea avea Romania de pe urma turismului de aventura aflati din al doilea material video.