Dan Sova: Din banii pe care ii avem nu putem acoperi toate problemele de siguranta a circulatiei

Dan Sova

Soselele din Romania au probleme care pot afecta siguranta circulatiei - de la cele legate de parapeti si stalpii de protectie pana la indicatoare sau marcaje.

Acestea nu pot fi rezolvate in totalitate din cauza lipsei banilor, a declarat ministrul pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, in emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica la Pro TV si PROTV NEWS.

"Sa stiti ca sunt o serie de probleme cu siguranta circulatiei, si cu parapetii, si cu stalpii de protectie, si cu indicatoarele, si cu faptul, de exemplu, ca au fost o multime de autostrazi din prima parte, cand nu aveam experienta, care au fost facute fara sistem IT&C, si va trebui sa le facem noi cumva, sa le integram, pentru ca cele noi sunt cu sistem. Acele vechi sunt fara sistem. Sunt foarte multe probleme la marcajul drumurilor. Sunt o serie de chestiuni care tin de siguranta circulatiei pentru care incercam sa alocam cat de multi bani putem.

Acum, daca reusim sa le acoperim pe toate sau nu … punctele nevralgice din circulatie sunt cunoscute de Regionalele de Drumuri si de Sectiile de drum national. Ei sunt cei care trebuie sa ne spuna (…). Din banii pe care ii avem, din ce am inteles, nu putem acoperi toate problemele de siguranta circulatiei. De aceea trebuie sa le acoperim pe cele mai dificile, sau unde se produc accidente", a mai spus Sova la emisiunea "Dupa 20 de ani" de la Pro TV.

El a afirmat ca deocamdata CNADNR nu are in plan contractarea unor asigurari.

Citește și
Viorel Zaretzchi
Seful de la Drumuri din Botosani, suspendat si cercetat disciplinar dupa un reportaj al StirileProTV
„Killer Commando 29155”, unitatea specială a lui Putin care efectuează sabotaje și comite asasinate pentru Kremlin

"N-a avut nimeni curaj sa faca asigurari, pentru ca nu stii cum mai este interpretat dupa aceea. Faci asigurari, e bine, nu e bine ca faci sau ca nu faci. Nu avem deocamdata in vedere un asemenea lucru. Exista un studiu la nivelul CNADNR in legatura cu asigurarea elementelor de mobilier rutier, care se deterioreaza in urma accidentelor, pentru ca astazi se produce un accident, se strica parapetul in urma accidentului, noi ca CNADNR nu avem de facut decat sa mergem la asiguratorul celui vinovat de producerea accidentului, deci cel care i-a dat asigurarea pe masina, sa ne dea si parapetul. Ori asta dureaza ani de zile, noi trebuie s-o facem din venituri proprii, nu avem venituri proprii intodeauna, deci este o chestiune putin complicata", a spus ministrul delegat.

O tanara care si-a pierdut mana dreapta intr-un accident rutier a obtinut, la Tribunalul Bucuresti, daune morale de la CNADNR de un milion de euro. Georgiana Elena Ghegeliu a dat in judecata Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania si Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov in aprilie 2012, la Tribunalul Bucuresti, dupa ce si-a pierdut mana dreapta in urma unui accident rutier petrecut in 2006.

"Nu stiu care a fost situatia acolo, normal ca imi pare foarte rau pentru ce i s-a intamplat. O sa vedem decizia finala a Tribunalului, vom plati in mod evident despagubirea", a spus Sova, intrebat despre acest caz.

Pe de alta parte, ministrul a afirmat ca stalpul din mijlocul centurii de sud a Craiovei, surprins de jurnalisti la finele lunii octombrie, a fost inlaturat, mutarea acestuia figurand in programul de lucrari, si a subliniat totodata ca niciun drum nu este deschis circulatiei cu probleme legate de utilitati.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Două foste câștigătoare de UEFA Champions League se bat pentru Dennis Man!
NEWS ALERT Două foste câștigătoare de UEFA Champions League se bat pentru Dennis Man!
Citește și...
Cum vrea CNADNR sa scape de plata a 1 mil euro catre o tanara ce si-a pierdut mana intr-un accident
Cum vrea CNADNR sa scape de plata a 1 mil euro catre o tanara ce si-a pierdut mana intr-un accident

Studenta care si-a pierdut bratul drept in urma unui accident de circulatie acum 7 ani insista sa primeasca despagubiri de un milion de euro din partea companiei de drumuri.

Seful de la Drumuri din Botosani, suspendat si cercetat disciplinar dupa un reportaj al StirileProTV
Seful de la Drumuri din Botosani, suspendat si cercetat disciplinar dupa un reportaj al StirileProTV

Conducerea Companiei Nationale de Drumuri a anuntat joi, intr-un comunicat, ca l-a suspendat din functie pe seful Sectiei Botosani, pe care il cerceteaza disciplinar.

CNADNR a instalat alte 18 camere video ce vor depista soferii fara rovinieta. Unde sunt amplasate
CNADNR a instalat alte 18 camere video ce vor depista soferii fara rovinieta. Unde sunt amplasate

Autoritatile au impanzit tara cu camere de supraveghere si nu mai iarta pe nimeni. Din ce in ce mai multe sisteme automate care inregistreaza numarul masinii si vor incepe sa trimita amenzi, din decembrie, daca nu platim taxa de drum.

Recomandări
Revoltător. În loc să intervină și să facă ceva în privința consumului de droguri, instituțiile din România fac sondaje
Revoltător. În loc să intervină și să facă ceva în privința consumului de droguri, instituțiile din România fac sondaje

În România, consumul de droguri face tot mai multe victime. Copii de doar 13-14 ani sunt omorâți de substanțe pe care autoritățile noastre nu sunt capabile să le scoată de pe piață.

Soluțiile de deparazitare a animalelor vor fi scoase din farmaciile veterinare după ce zeci de copii au ajuns la spital
Soluțiile de deparazitare a animalelor vor fi scoase din farmaciile veterinare după ce zeci de copii au ajuns la spital

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară vrea să scoată din farmaciile de profil soluțiile de deparazitare pentru oi, vaci și capre.

Cine erau cele două femei ucise după același tipar în Constanța. Suspectul, poreclit Șacalul, este în spital
Cine erau cele două femei ucise după același tipar în Constanța. Suspectul, poreclit Șacalul, este în spital

O amplă anchetă este în plină desfășurare în Constanța, unde două femei, despre care surse din poliție, spun că ar fi fost dame de companie, au fost ucise după același tipar.