Dan Nica "Vom face uitata birocratia in Romania." Cat de usor ar putea fi obtinute actele
Romania va avea la finele anului 2014 un sistem care "va face uitata birocratia" la emiterea actelor de stare civila, potrivit ministrului pentru Societatea Informationala, Dan Nica.
Potrivit lui Dan Nica, documentele de stare civila vor fi obtinute de catre cetateni doar prin simpla prezentare a unui act de identitate la primarie.
"Vreau sa va vorbesc de doua proiecte IT nationale. Primul se refera la sistemul national de eliberare a actelor de stare civila. Daca vrei sa obtii un certificat de nastere, oriunde de duci, la un spital, la o primarie, ai uitat de partea de birocratie.
Dupa ce sistemul va deveni functional, toate actele de stare civila vor fi disponibile intr-o baza de date centrala. Functionarul de la primarie sau de la spital iti va gasi certificatul de nastere, de casatorie sau alte acte de stare civila prin accesarea acestei baze de date.
Nu mai multiplici la xerox nimic, nu mai umbli cu actele in original, s-a terminat cu toata hartogaria", a spus Dan Nica, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.
El a aratat ca functionarea sistemului, a carui durata de realizare va fi de 18 luni, presupune scanarea tuturor actelor de stare civila din Romania din ultimii 100 de ani.
"Sistemul va fi scos la licitatie, probabil ca procedra de atribuire a fost lansata pe www.e-licitatie.ro", a spus Nica.
Valoarea proiectului se ridica la 35 milioane de euro, conform unui anunt al Ministerului pentru Societatea Informationala (MSI) din 22 aprilie.
Realizarea sistemului va creste gradul de transparenta a prelucrarii datelor de stare civila, va reduce birocratia si timpul necesar emiterii unui certificat de stare civil, precum si gestionarea coerenta si asistata, prin mijloace IT, a unui volum important de activitati de stare civila.
Pentru acest proiect au fost alocate 154 milioane de lei, din care 127,36 milioane de lei din fonduri europene si 26,64 milioane de lei de la bugetul de stat, potrivit datelor MSI.
Al doilea proiect IT la care s-a referit Nica este Registrul Agricol al Romaniei.
"El are un buget initial de 50 milioane de euro. Daca vor fi economii si suplimentari, sper sa-l ducem la 100 milioane de euro, in urma caruia 750 sau 1.500 de localitati vor avea pentru prima data sistemul care le va permite partea de parceleare.
Sper sa atrag finantare si din bugetul alocat Romaniei in exercitiul financiar 2014-2020 pentru cadastru, care se ridica la 500 milioane de euro. Cu sumele actuale, din economii, dar si din bugetul de 500 milioane de euro, sper sa extind acest sistem la nivel national", a spus Nica.
Potrivit datelor MSI, Registrul Agricol al Romaniei va contine informatii despre fiecare gospodarie, precum numarul membrilor gospodariei, suprafete, tipuri de culturi, masini, instalatii sau unelte.
Cerintele proiectului vor impune standarde de interoperabilitate intre primarii, consilii judetene, Ministerul Afacerilor Interne, Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, Ministerul Finantelor si Oficiul National Registrul Comertului.
Beneficiarii proiectului sunt consiliile judetene, ca lideri de proiect, in parteneriat cu alte unitati administrativ-teritoriale din judetul respectiv.
Alocarea financiara aferenta prezentei cereri de propuneri de proiecte este de 220 milioane de lei, din care fonduri europeme - 181,94 milioane de lei si bugetul de stat - 38,06 milioane de lei.
Sursa: Mediafax
Etichete: acte, birocratie, starea civila, dan nica,
Dată publicare:
02-06-2013 11:26