Orele online, boicotate de profesori, care refuză să predea la distanță. Ce penalizări riscă aceștia
În condițiile în care tot mai multe școli trec la cursuri online, elevii se trezesc ca unii profesori nu vor să le predea de la distanță.
Un elev din Constanța, de pildă, a constatat că într-o săptămână, responsabilii au ținut mai puțin de jumătate dintre orele obligatorii. Cadrele didactice care nu se prezintă la ore nu sunt plătite, transmit autoritățile.
Elevul este în clasa a şaptea la o şcoală din Eforie Sud şi învaţă în sistem hibrid. Din 32 de ore, câte ar fi trebuit să aibă într-o săptămână, a făcut doar 14. Mai puţin de jumătate din cele obligatorii.
Nicolae Vranciu tatăl unui elev de clasa VII: “Matematica s-a făcut în totalitate, limba romană nu s-a făcut deloc, fizică nu s-a făcut, aici am înţeles că profesorul are o problemă de sănătate. Unii dintre ei au spus că nu au răbdare să aştepte să se conecteze toţi elevii.“
Sesizat, Inspectoratul şcolar a început o anchetă.
Sorin Mihai, inspector general ISJ Constanța: "Pentru profesorii care nu ţin cursurile online penalizarea este aceea pe care o stipulează modalitatea în care prin care sunt salarizaţi, nu ţii o oră – nu eşti plătit.“
David Niculae, vicepreşedinte Consiliul Judeţean al Elevilor Constanța: "Nu este un caz izolat şi se întâmplă şi în alte licee că orele să nu fie făcute în totalitate. Pregătirea ar trebuie să fie riguroasă, iar profesorii să îşi facă în totalitate orele”.
Școala online ridica probleme şi în Galaţi.
Alexia Crina Lupu, Consiliul Elevilor Galaţi: “Sunt şi profesori în vârstă care nu ştiu să folosească aparatura digitală, dar sunt şi profesori care nu prezintă un interes faţă de respectivele ore."
Sociologii cred că problema ţine de felul în care elevii şi profesorii au reuşit să se adapteze la modul de avarie impus de pandemie.
Cursurile de utilizare a platformelor online nu sunt suficiente, uneori. Potrivit unui studiu făcut de organizaţia "Salvaţi Copiii", 43% dintre cadrele didactice nu dețin resursele materiale necesare pentru învățământul online.
Acelaşi studiu, realizat în 915 unităţi de învăţământ, arată că 28% dintre copii fie nu au acces la internet, fie sunt nevoiţi să învețe folosind telefonul mobil al părinților. La nivel de ţară, 1 din 2 elevi participa la orele online de pe telefon, neavând alt dispozitiv electronic.
Pe de altă parte, Ministerul Educaţiei a introdus recent declaraţii pe proprie răspundere prin care părinţii, elevii şi profesorii se obliga să nu înregistreze ori să distribuie orele online. Însă reprezentanţii elevilor solicita eliminarea lor.