Lege de la Ministerul Educației privind accesul copiilor la tehnologie. În ce condiții mai au voie cei mici la dispozitive

×
Codul embed a fost copiat

Ministerul Educației vine în premieră cu un proiect care face referire la accesul copiilor la tehnologie, atât la școală, cât și acasă.  

Potrivit documentului, cei până-n 2 ani nu ar trebui să aibă acces la telefon sau tabletă, iar pe măsură ce cresc pot petrece timp cu diferite dispozitive digitale, cu o condiție: să aibă un conținut educativ.

România este sub media europeană la nivelul de competențe digitale, atât în cazul copiilor, cât și al adulților.

Potrivit ministrului Educației, copiii mai mici de 2 ani nu ar trebui să aibă acces la tehnologie, cu excepția apelurilor video prin intermediul cărora pot să își vadă rudele aflate la distanță.

În cazul copiilor între 2 şi 5 ani, specialiștii recomandă cel mult o oră de expunere la ecrane, împreună cu părintele sau educatorul și doar pentru anumite activități.

Citește și
Bacalaureat 2023
Ligia Deca, despre examenul de bacalaureat: „Certifică nişte competenţe ale absolventului, subiectele nu sunt grele”

Ioana Popa, directorul educațional al unei grădinițe: „Aici la grădiniță nu folosesc telefon deloc, folosesc video proiectorul asistat de educator și sub îndrumarea lor și doar pentru prezentarea unor materiale educaționale. Pregătirea noastră este una care ne-a determinat să nu folosim excesiv tehnologia în activitățile desfășurate, dar e foarte important și pentru părinți să înțeleagă că timpul pe care îl petrec în fața ecranelor este nociv”.

Copiii între 5 și 7 ani ar trebui să folosească tehnologia moderat, în prezența unui adult și să fie capabili să recunoască și să folosească dispozitive precum radio, cameră foto, imprimantă, mouse sau căști.

Chiar dacă știu să folosească un telefon, nu înseamnă că au competențe digitale

De asemenea, părinții și educatorii sunt sfătuiți să utilizeze tastatura și calculatorul pentru dezvoltarea abilităţilor de scriere, dar și acele aplicaţii care le permit celor mici să fie creativi, cum ar fi de pildă Paint, în care pot să picteze.

În România, nivelul de cunoștințe despre tehnologie al copiilor este sub media europeană. La noi, competențele digitale sunt predate abia din clasa a V-a, însă elevii ar trebui să învețe din școala primară cum pot folosi un calculator, cum pot redacta un text sau trimite un e-mail. Deși copiii știu să folosească un telefon sau o tabletă, acest lucru nu înseamnă că au competențe digitale.

”- Intră în casă, telefonul... nu, dar mi-l ia mie, care mă jucam eu pe el.
- Cât timp au voie?
- Cât stă în casă, dacă nu se ia nimeni de el, toată noaptea
”.

Ordinul de ministru ar trebui să se aplice din toamnă, adică din următorul an școlar.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Studiu: Deficitul de competenţe şi munca la negru sunt factorii care explică şomajul de lungă durată în România
Studiu: Deficitul de competenţe şi munca la negru sunt factorii care explică şomajul de lungă durată în România

Comisia Europeană a publicat o analiză de ţară detaliată în domeniul ocupării forţei de muncă, al competenţelor şi al incluziunii sociale.

Ligia Deca, despre examenul de bacalaureat: „Certifică nişte competenţe ale absolventului, subiectele nu sunt grele”
Ligia Deca, despre examenul de bacalaureat: „Certifică nişte competenţe ale absolventului, subiectele nu sunt grele”

Examenul de bacalaureat certifică nişte competenţe ale absolventului, iar subiectele nu sunt grele şi sunt create pentru nivelul mediu, a declarat luni ministrul Educaţiei, Ligia Deca.  

Guvernul a aprobat Strategia Națională de Educație Financiară 2024-2030. Copiii vor învăța la școală despre bani
Guvernul a aprobat Strategia Națională de Educație Financiară 2024-2030. Copiii vor învăța la școală despre bani

Guvernul a aprobat joi Strategia Naţională de Educaţie Financiară pentru perioada 2024-2030, prin care se urmăreşte creşterea nivelului de cunoştinţe şi competenţe al românilor şi al operatorilor economici din România în domeniul financiar.

 

România a rămas în urmă cu digitalizarea administrației. „Cetățeanul nu are încredere în instituția asta”
România a rămas în urmă cu digitalizarea administrației. „Cetățeanul nu are încredere în instituția asta”

Digitalizare doar pe hârtie, partea a II-a. Țara cu o viteză a internetului de invidiat a rămas în urmă față de vecini. Majoritatea cetățenilor au un nivel foarte scăzut de competențe digitale de bază în comparație cu media Europei.

România, printre puținele state europene unde copiii deprind competențe digitale începând abia din clasa a V-a
România, printre puținele state europene unde copiii deprind competențe digitale începând abia din clasa a V-a

În România, copiii încep să învețe lucruri utile despre tehnologie mai târziu față de alte țări europene. Elevii au în orar această materie pentru „competențe digitale” abia din clasa a V-a.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții
România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții

România încheie anul 2024 cu perspectivă negativă şi riscă să alunece înspre statutul de ţară nerecomandată pentru investiţii.