Wizz Air a vrut să scape de plata compensației către un ieșean pentru o cursă anulată invocând întârzierea propriului zbor
Wizz Air a încercat să scape în instanță de plata unei compensații de 400 de euro către un pasager ieșean după ce a anulat cursa acestuia fără nicio explicație invocând, culmea, chiar întârzierea avută de propriul zbor.
Wizz Air a fost condamnată definitiv la plata a 400 de euro pentru anularea zborului pentru care un ieșean cumpărase bilet, plus 1.024 lei cheltuieli de judecată, după ce instanța i-a respins, pe rând, toate scuzele căutate prin invocarea forței majore, scrie Ziarul de Iași.
Practic, Wizz Air a ajuns să dea vina pentru anularea intempestivă, fără nicio explicație, a unei curse către Iași pe întârzierea nemotivată de o oră și jumătate înregistrată de un alt zbor de-al său, pe relația Lviv-Dortmund.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Ieșeanul cumpărase bilet pentru zborul Wizz Air din 20 decembrie 2021 de pe ruta Dortmund-Iași. Zborul a fost anulat, iar pasagerul a cerut despăgubiri. Acestea i-au fost acordate de AirAdvisor International Inc., care a cerut apoi banii de la Wizz Air în instanță.
Conform Regulamentului CE 261/2004, pasagerii au dreptul la o compensație cuprinsă între 250 și 600 de euro, în funcție de lungimea zborului, în cazul curselor anulate. Operatorii aerieni sunt scutiți de plata compensației doar în cazul apariției unor împrejurări excepționale care nu au putut fi evitate în pofida tuturor măsurilor posibile, ori dacă operatorul anunță anularea zborului cu cel puțin două săptămâni înainte sau cu cel puțin o săptămână înainte, dacă oferă o redirecționare care ar permite pasagerului să ajungă la destinația dorită cu cel mult două ore de întârziere.
Nu a fost cazul, Wizz Air anulând zborul Dortmund-Iași fără vreo notificare prealabilă și reprogramându-l fără nicio explicație pentru a doua zi.
Tribunalul Iași: ”Apelanta nu se poate prevala de propria culpă”
În apărarea sa, Wizz Air a invocat tocmai faptul că intervenise o împrejurare excepțională. Concret, avionul în care ar fi trebuit să se afle ieșeanul opera pe ruta Iași-Dortmund-Lviv-Dortmund-Iași. Avionul plecase din Lviv, dar nu putuse ateriza la Dortmund din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Atât Judecătoria, cât și Tribunalul Iași au constatat că zborul Wizz Air de la Lviv nu a putut ateriza la Dortmund din cauza condițiilor meteo tocmai pentru că plecase cu o întârziere de o oră și jumătate din Ucraina. Altfel spus, dacă ar fi decolat la timp, ar fi putut ateriza fără probleme la Dortmund, iar cursa spre Iași nu ar mai fi trebuit anulată.
„Apelanta nu se poate prevala de propria culpă, constând în întârzierea zborului anterior, de natură să nu îi permită aterizarea pe aeroportul din Dortmund din cauza condiţiilor meteorologice”, au spus judecătorii. În plus, Wizz Air nu indicase ora la care aeronava sa ajunsese la Dortmund, pentru a se putea verifica dacă într-adevăr condițiile meteo nu permiteau aterizarea în acel moment.
Tribunalul Iași a decis că Wizz Air este bună de plata atât a despăgubirilor de 400 de euro, cât și a cheltuielilor de judecată. Hotărârea judecătorilor este definitivă.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: iași, zboruri anulate, motiv, wizz air, intarzieri, compensatii, cursa aeriana, pasager,
Dată publicare:
22-01-2024 10:21