Târgurile de carte se țin online în această toamnă. Ce evenimente au pregătit editurile
Târgurile de carte au loc tot online și în această toamnă. Editurile au pregătit zeci de lansări și aduc în fața cititorilor inclusiv interviuri, cu autori români și străini.
Evenimentele sunt programate la ore fixe, iar publicul poate interacționa.
Numai la un singur târg de carte online vor fi peste 150 de lansări, iar în cele 115 standuri ale editurilor găsiți peste un million de cărți, multe dintre ele cu autograf.
„Avem mai mulți autori străini, peste 30 de autori străini vor participa la târgul de carte, cu lansări, noutăți și dialoguri. Vor fi reduceri la toate cărțile în târg”, a declarat fondatorul unei librării online.
Cărțile de dezvoltare personală sunt printre cele mai căutate. Printre noutăți, se numără „Când corpul spune nu", un studiu despre stres și influența lui asupra sănătății noastre. Au fost atât de multe precomenzi, încât primul tiraj s-a epuizat înainte de a ajunge la raft.
„Tot la târg avem o lansare a unei cărți despre brandul de angajator. Se numește EMPLOYER BRANDING 100%, este scrisă de Doru Supeală și este foarte importantă, când este o foarte mare mișcare pe piața forței de muncă”, a transmis PR managerul Curtea Veche.
Pentru a treia oară în ultimii 2 ani, Gaudeamus a avut loc în regim online. Printre lansări s-a numărul și cartea de poezie a lui Răsvan Popescu – „Protestul brazilor de Crăciun”.
„În volumul "Protestul brazilor de Crăciun" vin în prezent și în urban, la agenda zilelor noastre. Despre căutarea lui Dumnezeu pe internet, despre angoasele omului modern, înstrăinarea lui, criza relațiilor sociale în pandemie”, a spus autorul cărții.
România traversează și o criză de hârtie provocată de eliminarea plasticului din mai multe domenii și de explozia livrărilor la domiciliu, în pandemie. Pentru industria de carte acest lucru înseamnă întârzieri și tiraje mai mici pentru noile lansări. Sunt însă și librării care caută alternative: fie folosesc ambalaje reutilizabile pentru coletele care ajung la ușa clienților, fie le oferă cititorilor care vin și cumpără din magazin pungi de pânză, în locul celor de hârtie.