Prețurile mai mici, dar și povestea din spate îi împinge pe tineri să aleagă tot mai des hainele de tip second-hand

×
Codul embed a fost copiat

Hainele merită o a doua viață. Sunt tot mai mulți cei care cred asta. Magazinele second-hand devin din ce în ce mai populare, iar tinerii le caută nu doar pentru preț, ci și pentru poveste.

Pentru că există interes, a crescut și numărul firmelor care le comercializează - în ultimii trei ani, cu 1.400.

Alexandra și Bianca caută ținutele perfecte pentru o petrecere.

Într-un magazin second-hand din Constanța, au găsit exact ce vor.

Pentru cele două tinere, second-hand-ul este mai mult decât o economie. E un mod de viață. Așa gândesc mulți din generația lor.

Citește și
Ingvar Kamprad
Proprietarul Ikea, miliardarul Ingvar Kamprad, a dezvaluit ca isi cumpara haine second hand pentru a face economii

Femeie: „Mi-am găsit de foarte multe ori haine pe mărimea mea și un material foarte bun, mai degrabă în second-hand decât în magazinele de brand. După 20 de ani au aceeași culoare, aceeași textură.”

Femeie: „Au fost dăți când am găsit în second-handuri mai multă calitate decât în mall-uri.”

Pentru alții, prețul rămâne principalul argument când intră în astfel de magazine.

Femeie: „Așa ceva la mall e undeva la 400-500 de lei.”

Reporter: „Și aici cât e?

Femeie: „70 de lei.”

Femeie: „Dacă aș da pe o cămașă să merg la un mall, e o cămașă să zic că sar de 150 de lei, dar aici o găsești mai bună și de calitate la 15-20 de lei.”

Elena Novaci, managerul unor magazine second-hand: „Avem săptămâna cu 50%, unde vânzările sunt wow. Ajungi să îți iei un pulovăr de cașmir la 10 lei sau maxim 15 lei.”

Un studiu făcut de o companie de cercetare de piață, la cererea unei firme de pe piața de modă sustenabilă, a indicat că doar 13% dintre români nu au luat niciodată haine second-hand.

În schimb, pentru șase din zece, cumpărăturile de acest tip au fost o practică în ultimele douăsprezece luni.

Mădălina Corciu, manager de marketing al unei companii de produse second-hand: „Înregistrăm o creștere mare la clienții cu vârste tinere, peste 30 de ani și generația Z. Ei sunt foarte preocupați de a fi unici, în cercurile sociale în care merg.”

Datele Institutului Național de Statistică arată o creștere de 15% a importurilor de haine uzate în 2024 față de 2023, majoritatea venind din Austria, Ungaria și Germania.

În același timp, peste 1.400 de firme noi care vând produse la mâna a doua au fost înregistrate în ultimii trei ani, semn că piața este în plină expansiune.

Articol recomandat de sport.ro
Panică în România! Un stadion a luat foc, iar pompierii se luptă cu flăcările. Care e cauza incidentului
Panică în România! Un stadion a luat foc, iar pompierii se luptă cu flăcările. Care e cauza incidentului
Citește și...
(P) Haine care spun o poveste
(P) Haine care spun o poveste

Dacă până acum câțiva ani era o rușine să achiziționezi haine de la magazinele second hand, odată cu noua generație de tineri și creșterea ideii de trai sustenabil, acest lucru s-a schimbat radical, iar industria second hand este pe trend crescător.

Proprietarul Ikea, miliardarul Ingvar Kamprad, a dezvaluit ca isi cumpara haine second hand pentru a face economii
Proprietarul Ikea, miliardarul Ingvar Kamprad, a dezvaluit ca isi cumpara haine second hand pentru a face economii

Un documentar despre Ingvar Kamprad, difuzat in Suedia, sustine ca proprietarul retailerului suedez de mobila IKEA se imbraca doar cu haine la mana a doua pentru a face economii, retalateaza The Guardian.

Recomandări
Harta celor mai mici salarii din România. Județele în care se câștigă și cu 70% mai puțin față de București
Harta celor mai mici salarii din România. Județele în care se câștigă și cu 70% mai puțin față de București

2026 se anunță un an al cumpătării. După ani de salturi de două cifre, majorările salariale nu vor depăși șapte procente, pe fondul încetinirii economiei și al impactului noilor tehnologii, în special al inteligenței artificiale.

30 de ani de PRO TV. 2008 - De la economia care duduia la criza mondială: cum a trăit România între euforie și prăbușire
30 de ani de PRO TV. 2008 - De la economia care duduia la criza mondială: cum a trăit România între euforie și prăbușire

Campania 30 de ani în 30 de zile a ajuns în anul în care România a crezut că poate zbura: 2008.

Magistrații au cerut ca pensionarea la 65 de ani să se aplice peste 20 de ani. Toate variantele discutate la Cotroceni
Magistrații au cerut ca pensionarea la 65 de ani să se aplice peste 20 de ani. Toate variantele discutate la Cotroceni

După discuțiile de la Cotroceni, negocierile pentru pensiile magistraților sunt tot în impas. Judecătorii și procurorii au cerut ca pensiile de serviciu să fie aproape egale cu ultimul venit net, nu de cel mult 70% din acesta, cum propune coaliția.