Poșta Română vrea să se modernizeze și amplasează 3.000 de easybox-uri în toată țara. Câți români cumpără online
Poșta Română vrea să-și modernizeze sistemul de livrări, pentru ca oamenii să nu mai stea la cozi interminabile.
Reprezentanții instituției au anunțat că vor să amplaseze, până la finalul anului, 3.000 de puncte de ridicare de colete, în stradă și în oficii.
Sunt așa-numitele easybox-uri - cutii în care se livrează coletele comandate online, pe care companiile private le folosesc de ani de zile.
Cele 3.000 de dulapuri pentru livrări de colete urmează să fie amplasate în sediile Postei și pe trotuare, în marile localități din țară. După sosirea coletului, clientul introduce un cod primit pe telefon, unul dintre sertare se va deschide, iar coletul poate fi ridicat.
Femeie la easybox: „E mult mai convenabil să îl iei așa. Vii și îl iei când poți tu."
În prezent sunt sute de magazine online care își livrează prin poștă produsele. Existența acestor cutii poștale i-ar scuti pe cumpărători să mai stea să aștepte la cozi la ghișeu.
Florin Valentin Ștefan, directorul Poștei Române: „Noi avem cam 2.000 de locații în care am putea să le amplasăm. Probabil că o să amplasăm în jur de 1.000 în locațiile noastre. Avantajul este că temperatura este controlată, chiar dacă este frig sau cald afară, produsele vor sta într-un mediu controlat. Asta se pretează pentru pachetele cu valoare ridicată - telefoane, laptopuri sau produse cosmetice."
În țară sunt acum aproape 2.500 de easybox-uri
În țară există în acest moment aproape 2.500 de easybox-uri. Cererea este mare și sunt zile în care livratorii găsesc cu greu un loc pentru pachete. Firmele de livrări vor să extindă acest sistem inclusiv în orașele mai mici și în comune.
Elena Stoica, reprezentantul unei companii de curierat: „Am intrat în orașe din toate județele țării, în total 187 de localități în care am instalat easybox-uri în 2021. 20% dintre easybox-uri sunt în orașele mici și în localitățile din zonele metropolitane. Vom continua extinderea rețelei și ne propunem să ajungem la 4.500 de unități în următorul an financiar.”
În ultimii doi ani, sectorul de cumpărături online a explodat. Anul trecut, de pildă, aproape jumătate dintre românii care folosesc internetul au făcut cumpărături astfel. Vorbim de peste 6 milioane de oameni. Suntem totuși în urmă față de alte țări din Uniunea Europeană, unde media trece de 70 de procente.
Cel mai des anul trecut, oamenii au cumpărat haine, obiecte de mobilier, decorațiuni și electronice.